بایگانی‌ها

سازدهنی در ونیز

سازدهنی در ونیز
سازدهنی در ونیز

▪️به دلیل اعتصاب فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز تغییر کردو لوکا گوادانینو  قرار بود با  فیلم جدیدش Challengers با بازی زندایا و جاش اوکانر  هشتادمین دوره جشنواره ونیز را  افتتاح کند، اما تاریخ اکران فیلم به سال آینده میلادی تغییر کرد. تاریخ نمایش Challengers از ماه سپتامبر امسال به ماه اوت سال آینده موکول شد.

 

روز گذشته جشنواره ونیز فیلم‌های بخش کلاسیک هشتادمین دوره جشنواره ونیز را معرفی کردند. امسال فیلم‌های مرمت شده «جن‌گیر» ساخته ویلیام فردکین، «روزهای بهشت» ساخته ترنس مالیک، «آندری روبلوف-نسخه کارگردان» ساخته آندری تارکوفسکی، «مخلوقات» ساخته انیس وارادا، «سازدهنی» ساخته امیر نادری از فیلم‌هایی هستند که در این بخش به نمایش در می‌آیند. برگزارکنندگان بخش کن کلاسیک اعلام کردند که «آندری روبلوف-نسخه کارگردان» یک نسخه کاملا ارژینالی است چراکه این فیلم پیش از اکران دچار ممیزی شده بود و هرگز تاکنون نسخه کامل فیلم پخش نشده است.

 

نسخه جدید فیلم دیگری که پیشتر توسط دولت دچار ممیزی شده «پدری بود» ساخته یاسوجیرو اوزو است که امسال نسخه کامل فیلم در این بخش پخش خواهد شد. «از صمیم قلب» ساخته فرانسیس فورد کاپولا یکی دیگر از فیلم‌هایی است که در بخش کلاسیک ونیز به نمایش درمی آید.