بایگانی‌ها

سوگواری یک مادر

قدر جوانی را ندانستم!
قدر جوانی را ندانستم!

وقتی کیت وینسلت در مورد پایان سریال کوتاه تلویزیونی خود «مر از ایست تاون » محصول شبکه اچ بی او صحبت می‌کند، احساساتی می شود. این سریال در کاخ سفید یک طرفدار هم دارد، جیل بایدن که اهل فیلادلفیاست.

در گذشته خانم وینسلت گفته بود که برای بازیگر گفتنش سخت است که در دوران فیلمبرداری چه چیزی مخاطب را جلب می کند،بعضی وقت‌ها فکر می‌کنید دارید در پروژه بزرگی نقش آفرینی می کنید اما پروژه ناموفق می شود.

مرشیهان هرچیزی هست بجز ناموفق.کمسیر پلیسی که به قول گای پیرس «مامان بزرگی جذاب» است،  و کنار مادرش (جین اسمارت) که عاشق نوشیدنی های منهتن است، زندگی می کند.

 

وینسلت می‌گوید:« از اینکه تماشاگران  عاشق شخصیت زنی با چنین نقاط ضعف،عیب ها، بهم ریختگی، درهم شکسته ومتفاوت شدند، تعجب کردم. من عاشق زخم ها؛ ویژگی ها، نقاط ضعف و این واقعیت درباره شیهان شدم که او دکمه توقف و خاموش شدن ندارد و فقط به جلو پیش می رود.»

در ادامه وینسلت درباره کاراکتر مر شیهان می گوید:«نه تنها باید خودم را کاملاً در شخصیت پنهان می کردم ، بلکه مجبور شدم این داستان را پنهان کنم و رازش را به همراه داشته باشم.من از سال 2018 وقتی اولین بار فیلمنامه ها را خواندم ، راز  را مخفی نگه داشتم. کار من این بود که چنین رازی را به این سفر هولناک ببرم و خداراشکر که آنها آماده شدند تا در پایان با من به اتاق زیر شیروانی (جایی که پسر مر شیهان درگذشته) بیایند. این رنج ، عذاب و عذاب بود…..اما مر شهیان خودش را جمع می کند و یکی از آن فحش های زیرلبی «گورباباشون»  را می دهد و دوباره از نو شروع می کند.»

 

سریال «مر از ایست تاون» درباره راز یک قتل است که وجوه بسیاری دارد: غم و اندوه ، بحران استعمال مواد مخدر ، زندگی در یک شهر کوچک. کیت وینسلت ، مادر سه فرزند ، این مسئله را از  منظر دیگری می بیند: “مر از ایست تاون در مورد مادرانی است كه به هر قیمتی از فرزندان خود محافظت می كنند ، و زمان و انرژی است كه والدین برای محافظت از فرزندان خود می گذارد.” وینسلت درباره گره پایانی سریال ، اضافه می کند ، “یا خدا ، باور نکردنی است ، دلخراش است.”

 

 

وینسلت می گوید  ، پشت ظاهر مر ، “زنی است که چنان در غم از دست دادن پسرش فرو رفته که نتوانسته با آن کنار بیایید ، و زمانی که این غم را به اشتراک می گذارد ، هنگامی که در مورد آن با یک درمانگر صحبت می کند ، غم را برون ریزی می کند. او محبت نمی خواهد. نمی خواهد دوست داشته شود. و نمی خواهد از او مراقبت شود زیرا اگر مجبور باشد این چیزها را تجربه کند ، باعث احساس آسیب پذیری او می شود و اگر احساس آسیب پذیری کند ، دیگر نمی تواند قدرتمند باشد و نمی تواند ادامه دهد.»

خانم وینسلت به خاطر آنچه یک تهیه کننده درباره او “اخلاق کاری دیوانه وار” می‌خواند ، شناخته شده است. او داستانهای مفصلی برای شخصیت‌هایش آماده می کند و می‌گوید که بیش از هر نقش دیگری  برای شخصیت مر داستان آماده کرده است. (اما او دانیل دی وینسلت نیست ؛ گفته می شود هنگامی که فیلمبرداری در روز تمام می شود سرگرم کننده است.)

این بازیگر اغلب از لوکیشن فیلم های خود چیزی را نگه می دارد و این بار تابلوی ایستگاه پلیس ایست تاون را به دیوار آویزان کرده است ، او کت و نشان مر را نیز نگه می دارد.

خانم وینسلت می گوید ، می داند مردم با خودشان خواهند گفت ، “خدای من ، چگونه می تواند به خودش اجازه دهد اینقدر غیر جذاب جلوه کند؟” وقتی کریگ زابل ، کارگردان ، به او اطمینان داد که در صحنه ای “شکم برآمده” او را روتوش می کند ، وینسلت به زابل اخطار داد که «جرات نداری!»او همچنین پوستر تبلیغاتی سریال را دوبار پس فرستاد زیرا صورت او را خیلی روتوش کرده بودند. آنها به وینسلت گفتتد “کیت! ، واقعاً نمی توانی» 

« و من گفتم رفقا ، می دانم که چند خط چروک کنار چشمم است ، لطفا همه آنها را برگردانید. »

«گوش دهید ، من امیدوارانه نقش مر را به عنوان یک زن میانسال ایفا کردم – من در ماه اکتبر 46 ساله خواهم شد – حدس می زنم به همین دلیل است که مردم با این شخصیت ارتباط برقرار کرده اند . زیرا هیچ فیلتری وجود ندارد. او یک زن کاملاً عملگرا ، دچار نقصان و دارای اندام و صورتی است که مترادف با سن و سبک زندگی او و اینکه اهل کجاست، حرکت می کند. فکر می کنم ما کمی دلمان برای این چیزها تنگ شده باشد.»

در لحظات تردید ، او خود و دستیار کارگردان را شکنجه می‌داد و در مورد سایر بازیگران زن فکر می کرد، می گوید که “سه بازیگر واقعی را در ذهنم داشتم، من از آنها نام نمی برم” – سه بازیگری که شاید بهتر از من چنین نقش هایی را بازی کرده اند.»

در یک صحنه اوج ،مری به خانه می آید و بدون اینکه کتش را دربیاورد ، در حالی که هنوز پرونده های پلیس خود را در دست دارد، ساندویچی که مادرش آماده کرده را گاز می زند.

وینسلت می گوید: “مر به وضوح زنی است که آشپزی نمی کند ، به آنچه در دهانش می گذارد اهمیتی نمی دهد ، همچنین احتمالاً غذا خوردن را فراموش می کند ، به طوری که وقتی غذا می خورد ، آنقدر گرسنه است ، حتی برایش مهم نیست چی را قورت می دهد.»

پدر کیت وینسلت ، راجر ، بازیگری است که در این موضوع به کیت کمک کرد. صادقانه می گویم: “پدرم ، خیلی من را به یاد مر می اندازد.. او برای نقش مر کمی الهام بخش بود. ” “پدرم اساساً مانند مر حرکت می کند و مانند مر   می خورد. خوب ، او با دهان پر غذا می خورد. ما همیشه به او می گوییم ، “بابا!” و با گفتن این کلمه او از دست من خیلی عصبانی می شود.»