بایگانی‌ها

شبیه حضور در مراسم تشییع جنازه

تیم برتن فیلم‌های خودش  را تماشا نمی‌کند و دیدن کلیپ‌هایی از آثار خودش را با حضور در مراسم تشییع جنازه تشبیه می‌کند.

او فیلم‌های خاطره‌انگیزی مانند «ادوارد دست قیچی»،«بازگشت بتمن»،«بیتل جویس» را ساخته است. اما اعتراف می‌کند لذتی در دیدن آثار خودش نمی‌بیند:«من فیلم‌های خودم را به تماشا نمی‌شینم. دیدن کلیپ‌هایی از آثارم غریب است، به کل احساساتی می‌شوم.»

او در ادامه توضیح داد که هر یک از فیلم‌هایش را نشان‌دهنده یک دوره زمانی از زندگی‌اش می‌داند، بنابراین دیدن دوباره آن‌ها عجیب است.
تیم افزود این احساس را دارم که هر فیلمی که می‌سازید، بخشی از زندگی شماست و بسیار عمیق و معنادار است، بنابراین مانند تماشای زندگی‌تان است که جلوی چشمانتان می‌درخشد – به همین دلیل است که من آن را به طرزی زیبا به مراسم تشییع جنازه تشبیه کردم. که لحظاتی از زندگی شما را ثبت می کند.

 فیلمساز شایعاتی مبنی بر اینکه ممکن است  دنباله‌ای بر «بیتل جویس» محصول 1988 را بسازد، و در پاسخ به این سوال که آیا در فیلم جدیدی حضور خواهد داشت یا خیر،  گفت: هیچ چیز دور از ذهن نیست.

او افزود: “فقط زمانی می دانم که در حال ساخت فیلم باشم. که سعی می کنم به ریشه همه چیز برگردم. فیلمسازی من از یک دانه سرچشمه می گیرد و سپس رشد می کند، نه با چنین ادعاهایی که  روی ایده‌ها و چیزهایی کار می‌کنم، اما همه چیز خیلی زود است. ما نحوه پیشروی پروژه را تعیین می‌کنیم. خب این پاسخ برای طفره رفتن از جواب چطور است؟!»