بایگانی‌ها

شبیه‌سازی جهان جین آستین در یک بازی

شبیه‌سازی جهان جین آستین در یک بازی
شبیه‌سازی جهان جین آستین در یک بازی

اگر خوب فکر خوب کنیم رمان‌های جین آستن تفاوت زیادی با دنیای وارکرفت ندارد. تنها تفاوتش این است که مثلا در «غرور و تعصب» به جای سیاه‌چاله شخصیت‌ها دور هم جمع می‌شوند و چای می‌نوشند!

در دنیای زنانه‌ی جین آستین سلاحی قدرتمندتر از غیبت نیست. جودی ال تایلر که پیش از این در لیندن لبز، خالق بازی آنلاین شخصیت محور «زندگی دوم» فعالیت داشته خالق بازی تازه‌ای به نام «جین، همیشه» است. بازی شخصیت محوری بر اساس آثار جین آستن فقید. تایرر با کمک کمپانی «3 ترن» سعی کرده‌اند که جهان‌های کتاب‌های آستین را با هم یکی کنند و با استفاده از آثاری مانند «بانو سوزان» و «عقل و احساس» سعی کرده‌اند که به دنیایی یگانه برسند.

 به گفته‌ی تایرر بازی مکانی است که زنان با کلاه‌های بانت روی صندلی لم میدهند و با چشم و تو هم چشمی کارشان را پیش می‌برند. تایرر درباره‌ی فلسفه‌ی این بازی می‌گوید :«غیبت و سخن چینی سلاح منتخب ما است. ما به جای یورش و تاخت و تاز مجلس رقص برگزار می‌کنیم و به جای سیاه چاله‌ به مهمانی شام می‌رویم.»

 نسخه‌ی اولیه بازی به صورت رایگان قابل بازی است.«همیشه، جین» بازی‌ای است با ایده‌ای عجیب که دریچه‌ای به سوی دنیای زنانه‌ی جین آستنی باز می‌کند.