بایگانی‌ها

«شب در میامی» و جنبش «زندگی سیاهان اهمیت دارد»

«شب در میامی» و جنبش «زندگی سیاهان اهمیت دارد»
«شب در میامی» و جنبش «زندگی سیاهان اهمیت دارد»

دنیای تصویرآنلاین-«شب در میامی» نخستین تجربه کارگردانی رجینا کینگ است که در بخش خارج  از مسابقه جشنواره ونیز به نمایش درمی‌آید. رجینا کینگ بیش از سی سال بازیگر بوده و برای «اگر خیابان بیلی می‌توانست سخن بگوید» برنده جایزه اسکار شده است.

او  «شب درمیامی» را براساسنمایشنامه کمپ پاور ساخت. روز دوشنبه این فیلم در جشنواره ونیز به نمایش درمی‌آید که داستان غیرواقعی ملاقات چهار چهره مهم سیاهپوستان محمدعلی کلی، مالکولم ایکس،جیمی براون و سم کوک را روایت می‌کند.

این نمایشنامه پیش از ماجرای کشته شدن  جرج فلوید و جنبش «زندگی سیاهان اهمیت دارد» نوشته شد اما فیلم رجینا کینگ پس از این جنبش به نمایش درخواهد آمد. او عقیده دارد که  حالا مضمون فیلم بیشتر طنین انداز خواهد شد.

« من معتقدم اگر در میانه اوج یک بیماری همه گیر نبودیم ، اگر در زمانی نبودیم که مردم همه روی تلویزیون تمرکز می کردند مطمین نیستم به همان اندازه قلب و ذهن‌ها آماده واکنش به این موضوع بوده باشد. چیز تازه ای نیست. بی توجهی به سیاهان از زمانی  که به دنیا آمدم و چون سیاه هستم، بخشی از زندگی من بوده است. من فکر می کنم کسانی هستند که اگر دنیا به شکل فعلی درنیامده نبود و کسب و کارها (به دلیل پاندمی چنین شرایطی نداشت) قادر به درک چنین احساسی نبودند. به این می ماند  که متوقف شده باشیم. حواس پرتی‌های دیگر را نداریم. مانند کودکی که درحال تنبیه است ،  شروع به فکر کردن می کنی برای چه داری مجازات می شوی ، و چه کار متفاوتی در آینده می  توانی انجام بدهی.»

بازیگران فیلم نام‌های شناخته شده نیستند.طارق انور تدوینگر فیلم است. رجینا کینگ فیلمش را یک نامه عاشقانه  به تجربیات سیاهپوستان در آمریکا توصیف می‌کند.

او می‌گوید به عنوان یک مادر  برایش اهمیت داشت که  به دنیا این تجربه را نشان بدهد. و این فرصت برای او فراهم شد که چهره های مطرح سیاه پوستان را به عنوان اولین مردان، اولین برادران که واقعیات را فریاد زدند به نمایش دراورد.داستان فیلم از این قرار است که محمد علی کلی پس از مسابقه با سانی لیستون در سال  1964 با دوستانش مالکوم ایکس،جیم براون و سم کوک ملاقات می‌کند تا درباره بخشی از زندگی خود تصمیم گیری و درباره تاریخ جنبش مدنی حرف هایی را مطرح کند.

فیلم «شب در میامی» در جشنواره تورنتو نیز به نمایش درخواهد آمد.