بایگانی‌ها

شکست اقتصادی انیمیشن «لایت‌یر»

شکست اقتصادی انیمیشن «لایت‌یر»
شکست اقتصادی انیمیشن «لایت‌یر»

انیمیشن جدید پیکسار «لایت‌یر» در جدول فروش شکست خورد.برخلاف پیش‌بینی‌ها این انیمیشن نتوانست انتظارات طرفداران داستان اسباب بازی را برآورده کند.
به گزارش لس آنجلس تایمز، «لایت‌یر» ، 51 میلیون دلار از فروش بلیت در آمریکای شمالی در افتتاحیه (برای آخر هفته) به دست آورد، که بسیار دور از پیش بینی های تحلیلگران از فیلم جدیدی متاثر از «داستان اسباب بازی» بود
در هفته نخست فروش «لایت یر» در مجموع 85.6 میلیون دلار در سراسر جهان بوده است. قسمت جدید پارک ژوراسیک با عنوان «دنیای ژوراسیک:قلمرو» Jurassic World Dominion در باکس آفیس آمریکای شمالی است انیمیشن را شکست داد، اگرچه این «دنیای ژوراسیک» با نقدهای ضعیفی روبرو شد.

لس‌آنجلس تایمز، لایت‌یر را «افتتاحیه متوسط » و «سردرد غیرمنتظره‌ای برای دیزنی(پخش‌کننده)» خواند، زیرا کمپانی دیزنی دوباره شروع به عرضه فیلم‌های انیمیشن خود به‌طور انحصاری به سالن سینماها می‌کند. و «لایت یر» اولین فیلم پیکسار است که پس از «به پیش» محصول 2020 در سینما اکران شده است.
.
لس آنجلس تایمز یکی از دلایل کم استقبالی از «لایت‌یر» را فقدان شخصیت های جسی و وودی و دیگر اسباب بازی‌ها در این انیمیشن می‌داند.نکته بعدی آنکه معمولا اسپین آف‌ها به اندازه فیلم‌های اصلی با استقبال روبرو نمی‌شوند.نکته بعدی هم شکست در بازاریابی برای «لایت‌یر» است. مضمون انیمیشن هم کمی چالش برانگیز است. در سایت راتن تومیتوز امتیاز «لایت یر» 76 درصد مثبت ارزیابی شده است.