بایگانی‌ها

عادل مجوز نگرفت!

عادل مجوز نگرفت!
عادل مجوز نگرفت!

برنامه جدید فوتبالی با نام 99 به تهیه کنندگی و اجرای عادل فردوسی پور که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه نمایش و ساخت گرفته بود، نتوانست از سپر رسانه‌ای صدا و سیما مجوز دریافت کند.

به گزارش تابناک ورزشی، در آستانه شروع فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران، مجری معروف و ممنوع التصویر تلویزیون ایران تصمیم گرفت با تولید یک برنامه جدید از طریق رسانه های اجتماعي و اینترنتی بار دیگر برای مخاطبان میلیونی اس برنامه بسازد اما صداوسیما اینجا هم به فردوسی پور امان نداد و از پخش برنامه اش بدون دلیل قانع کننده‌ای جلوگیری کرد.

بعد از انتشار این خبر ابتدا تصور شد ساترا مجوز پخش زنده نداده و عادل می تواند برنامه اش را به صورت ضبطی و غیر زنده بسازد و اولین پرسشی که پیش آمد این بود که آیا عادل برنامه اش را می سازد و مثل ال کلاسیکویی که ساخت به پخش غیر زنده آن بسنده می کند یا منتظر دریافت مجوز پخش آنلاین می ماند؟

اما خبر تکمیلی این است که عادل بدون مجوز ساترا حتی نمی تواند این برنامه را از طریق وی اوی دی ها پخش کند و باید دنبال پخش آن از طریق نمایش خانگی باشد که سازوکار آن برای برنامه هایی که تاریخ مصرف دارند چندان مناسب نیست و باید از همین حالا طرح تازه فردوسی پور برای ماندن در فضای رسانه‌ای کشور را شکست خورده دانست.

تصور می‌شد با ورود معاون جدید سیما، حتی تغییراتی در نحوه برخورد این سازمان عریض و طویل با برترین مجری اش طی حداقل یک دهه اخیر رخ دهد اما نه تنها چنین چرخشی دیده نمی شود بلکه عمق کینه ها و دشمنی مدیران مسندنشین رسانه‌ ملی با عادل بیشتر شده و گویا حذف او از قاب تلویزیون هم برای‌شان کافی نیست و حتی چشم دیدن او روی صفحات موبایل و کامپیوترهای خانگی مردم را نیز ندارند!

در این زمینه یک منبع آگاه گفت: ساترا به عنوان نهاد موازی که با سرویس های بستر پخش اینترنتی در ارتباط است، این درخواست را رد کرده است. درخواست فردوسی پور به ساترا برای دریافت مجوز اصلا برای برنامه زنده نبود و عادل اصلا قصد تولید برنامه زنده نداشت و برنامه مورد نظرش ضبطی بود که اجازه آن را هم از وزارت ارشاد گرفت اما ساترا به او برای همین کار هم مجوز نداد!