بایگانی‌ها

عشق رباتی یا چیزی فراتر از یک بازی

عشق رباتی یا چیزی فراتر از یک بازی
عشق رباتی یا چیزی فراتر از یک بازی

علی عابدی

انتظار گیمرها برای بازی تعاملی جدید «دیترویت: بیکام هیومن» دیوید کیج همچنان ادامه دارد. E3 سال 2016 دومین تریلر سینماتیک بازی منتشر شد. تریلری که در آن یکی از چند شخصیت اندروید بازی معرفی می‌شد که کارش تمیز کردن گندکاری دیگر روبات‌هاست و باید جان دختربچه‌ای را نجات دهد. طبق روال، وجود حالات گوناگون برای حوادث بازی از دیگر قدرت‌نمایی‌های دیوید کیج و استودیوی کوانتیک دریم بود.

 در E3 امسال و هفته‌ی گیم پاریس هم با چندین شخصیت دیگر آشنا شدیم. حالا و در آخرین تریلر از گیم‌پلی بازی یکی از حالات مرحله نجات دختربچه توسط مأمور کانر را می‌بینیم. قصه از جایی شروع می‌شود که دیترویت به شهر کاملا مدرنی تبدیل شده و روبات‌های اندرویدی عنصر مهمی در جامعه انسانی به شمار می‌آیند. اندرویدها که وقت زیادی با انسان‌ها می‌گذرانند درگیر احساسات فراتر از کدهای صفر و یکی‌شان شده‌اند و مانند انسان‌ها بقا را اولویت اصلی می‌دانند.

گره باز شده در این تریلر هم رابطه‌ی عاشقانه جنون‌آمیزی است؛ رباتی مذکر بنام دنیل که عشقش به یک دختربچه و بقای این عشق موجب شده دست به گروگان‌گیری و قتل بزند.

برای کسانی که از «باران شدید» لذت بردند و «ماوراء: دو روح» طعم متفاوتی را تجربه کردند و حتی کسانی که سبک و سیاق فیلم سینمایی را به دکمه فشار دادن‌های پیاپی گیم‌ها ترجیح می‌دهند و «وست ورلد» به فکر وادارشان کرد، بازی تعاملی اختصاصی کنسول PS4 ساخته‌ی مؤلف بزرگ سونی، دیوید کیج، می‌تواند به یکی از بهترین تجربه‌های فراموش‌نشدنی زندگی‌شان تبدیل شود.

ویدیوی جدید منتشر شده از گیم‌پلی بازی را در دنیای تصویر آنلاین تماشا کنید.