بایگانی‌ها

عشق‌ها و رفاقت‌ها

عشق‌ها و رفاقت‌ها
عشق‌ها و رفاقت‌ها

“من یک دانش آموز دیرینه هستم اما یک خود آموخته متعهد نیز هستم. بنابراین من به شیوه هایی که مردم هنگام گفتگو و ارتباط چیزهایی رامی آموزند بسیار علاقه مندم. من دوست دارم از نحوه حرکت شخصی که در حال کسب مهارت جدید است یا چیزی در مورد جهان می آموزد ، فیلم برداری کنم. ” این نگاه ژاک اودیار فیلمساز فرانسوی برنده جایزه نخل طلا به فیلمسازی است.

فیلم جدید ژاک اودیار با نام انگلیسی «پاریس، ناحیه 13/PARIS, 13TH DISTRICT» و نام فرانسوی «المپیاد» برای کسب نخل طلا در بخش اصلی جشنواره فیلم کن  امسالا رقابت می‌کند.

 

این فیلم105 دقیقه‌ای در ژانر درام و رومانس است است که سلین سیاما، کارگردان و نویسنده «پرتره‌ای بانویی در آتش» به عنوان فیلمنامه‌نویس همکار اودیار بوده است.

نوئمی مرلان، یکی از بازیگران اصلی «پرتره‌ی بانویی در آتش» هم یکی از چند بازیگر اصلی فیلم جدید ژاک اودیار است.

 

داستان درباره چند دوست است، در خلاصه داستانی که منتشر شده نوشته اند امیل با کامیل آشنا می‌شود.کامیل مجذوب نورا است که سروکارش به امبر افتاده. داستان سه دختر و یک پسر که رفیق‌اند، گاهی عاشق‌اند و گاهی رفیق و عاشق‌اند.

 

ژاک اودیار همراه سلین سیاما و لئا میسوس فیلمنامه را از سه داستان از کتاب های مصور نویسنده آمریکایی  آدریان تومین اقتباس کرد.

 

«پاریس، منطقه 13» نهمین فیلم بلند ژاک اودیار است.گروه بازیگران شامل لوسی ژانگ(بازیگر نوچهره)،ماکیتا سامبا؛نوئمی مرلان،جنی بت می‌شود.

 

ژاک اودیار تاکنون چهار بار در جشنواره جهانی کن به رقابت پرداخته است و حالا در دوره جدید برای پنجمین بار به ساحل کروزات بازمی‌گردد.

او سال 1999 جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره گرفت. برای «یک پیام آور» جایزهبزرگ هیات داوران را بدست آورد.برای «دیپان» نخل طلا گرفت.

فیلم انگلیسی زبان او «سیسترز برادرز» توانست جایزه  شیر نقره ای بهترین کارگردانی را از جشنواره ونیز بگیرد.