بایگانی‌ها

غول‌های سینما در جنگ جهانی دوم

غول‌های سینما در جنگ جهانی دوم
غول‌های سینما در جنگ جهانی دوم

جنگ با تمام بلایا وآسیب‌های خانمان سوزش یکی از مهم ترین عوامل بلوغ بشری است. رویدادی که قبل و بعد زندگی تمام انسان‌ها را چه از نظر درونی و چه از نظر بیرونی دچار تغییر می‌دهد. بیش از صد و بیست سال است که پرده نقره‌ای تمام ابعاد انسان را با تمام ویژگی‌ها و جزییات متفاوتش روایت می‌کند. سینما در طول حیاتش با هر رویداد کوچک و بزرگ سر وشکلش را برای به تصویر کشیدن آن تغییر داده.

«پنج نفر بازگشتند» پروژه جدید و پر سر و صدای نت‌فلیکس روایتی است از پنج غول فیلمساز تاریخ سینما که هویت و عمیق‌ ترین مفاهیم زندگی‌شان را در بزرگ ترین جنگ تاریخ انسان بازیابی می‌کنند. فیلمسازانی که در جنگ جهانی دوم حضور داشته اند و علاوه بر ثبت حقایقی از این رویداد هولناک، تاثیر جنگ بر روی کارنامه‌ی سینمایی آنها آشکار است.

در مستند جدید و تماشایی نت‌فلیکس پس سینماگر برجسته شامل استیون اسپیلبرگ، فرانسیس فورد کوپولا، گیرمو دل‌تورو، لارنس کاسدان و پل گرین‌‌گرس درباره 5 غول سینما در جنگ جهانی دوم یعنی جان فورد، ویلیام وایلر، جان هیوستون، فرانک کاپرا و جرج استیونس صحبت کرده اند.

اسپیلبرگ تهیه‌کننده اجرایی این مستند جذاب و مریل استریپ هم راوی آن است. تریلر «پنج نفر بازگشتند» را می‌توانید با زیرنویس فارسی در دنیای تصویر آنلاین ببینید.