بایگانی‌ها

فرانک سیناترا می‌خواست پدرخوانده باشد

فرانک سیناترا می‌خواست پدرخوانده باشد
فرانک سیناترا می‌خواست پدرخوانده باشد

فرانک سیناترا گفته بود که با خوشحالی نقش «پدرخوانده» را برای کارگردان این فیلم کلاسیک، فرانسیس فورد کاپولا بازی می‌کند.

پس از اینکه وکلای فرانک سیناترا در به دست آوردن فیلمنامه‌ها پس از مشاجره‌ای مبنی بر اینکه آیا شخصیت اصلی بر اساس خواننده است یا نه، ناموفق بودند، او به کاپولا چنین پیشنهادی داد.

 

سیناترا غولی در دنیای موسیقی و سینما بود. این ستاره که در سال 1998 درگذشت، کلکسیونی از جوایز گرمی را برای موسیقی در زندگی خود جمع آوری کرد و برای بازی در «از اینجا تا ابدیت/ From Here to Eternity » برنده جایزه اسکار برای استعداد بازیگری اش شد. اگرچه سیناترا اغلب به اندازه ای که برای خوانندگی شهرت دارد به خاطر بازیگری در یادها نمانده، اما او برنده گلدن گلوب شد و برای نقش پال جوی تحسین شد. اما چیزی که اغلب برای بسیاری از طرفداران هالیوود ناشناخته مانده این است که سیناترا علیرغم مخالفت های ظاهری خود با فیلم، قول بازی در پدرخوانده را داده بود.

«پدرخوانده» داستان خانواده جنایتکار کورلئونه با بازی مارلون براندو، ال پاچینو و جیمز کان است. فیلم براساس کتاب ماریو پوزو به همین نام منتشر شده در سال 1969 است.

سیناترا همان سال ها با ماریو پوزو درگیر شد و اختلاف پیدا کرد چراکه فکر می‌کرد پوزو براساس زندگی او کتاب را نوشته است. این دو بحثی هم در رستورانی در هالیوود با هم داشتند که دستمایه سریال جدید پارامونت پلاس، «پیشنهاد» شده است. مایکل تولکین پدیدآورنده سریال «پیشنهاد» می گوید که

تنها داستانی که درباره ساخت پدرخوانده می‌دانست دعوای پوزو و فرانک سیناترا در رستوران چیسن بود.

.

«من فقط پنج دقیقه از سریال را نوشته بودم و باید نه ساعت و پنجاه و پنج دیگر به داستان اضافه می کردم.»

پس از انتشار خبر تولید فیلم «پدرخوانده» گزارش هایی منتشر می شد که جنبه هایی از زندگی سیناترا در این فیلم است موضوعی که باعث اختلاف سیناترا و وکلایش نیز شد. همین موضوع باعث شد تا تیم وکلای سیناترا نسخه هایی از فیلمنامه را بخواهند. مارک سیل شرح ماوقع را در کتاب «تفنگ را رها کن؛ کانولی بردار:داستان حماسی تولید پدرخوانده»نوشته است.سایه فرانک سیناترا بر تولید پدرخوانده سایه افکنده بود.

درخواست وکلای سیناترا برای بدست آوردن فیلمنامه پدرخوانده رد شد.پوزو در «پرونده پدرخوانده و سایر اعترافات»، سیناترا را «بت» توصیف کرد.وی افزود: احساس افسردگی کردم.فکر می‌کردم سیناترا از کتاب متنفر است او معتقد بود که شخصاً به او حمله کرده‌ام.»

با این حال، بعدها پوزو ادعا کرد که برخورد سیناترا با فیلم خوب بود و حتی به کاپولا گفت که در فیلم پدرخوانده بازی خواهد کرد.

در این کتاب که در سال 1972 منتشر شد، پوزو نوشته است که سیناترا به کاپولا گفت: «فرانسیس، من با کمال میل نقش پدرخوانده را برایت بازی می‌کنم.

من این کار را برای بروبچه های پارامونت انجام نمی دهم. اما این کار را برای شما انجام می دهم.»