بایگانی‌ها

«فروشنده» فراتر از موشک!

«فروشنده» فراتر از موشک!
«فروشنده» فراتر از موشک!

هاروی واینستاین یکی از قدرتمندترین چهره‌های صنعت سینما و سرگرمی است. تهیه‌کننده مشهور هالیوودی که آثار بزرگی چون «شکسپیر عاشق»، «دار و دسته‌های نیویورکی»، «پالپ فیکشن» و… را در کارنامه‌‌اش دارد و امسال هم با فیلم لیون (شیر) به اسکار آمده، دیروز طی یک سخنرانی در کنفرانس Power of film and Moving image از «فروشنده» به‌عنوان فیلم محبوبش در سال گذشته نام برد و با استناد به همین فیلم و سازندگانش شدیدا به قانون مهاجرت ترامپ تاخت.

واینستاین در کنفرانس قدرت فیلم گفت:

«اگر این قانون ممنوعیت بخواهد پابرجا بماند فاجعه است. همه‌ی ما فیلم فروشنده را دیده ایم. در شرایط کنونی کارگردان این فیلم وارد کشور ما نمی‌شود. فیلم‌های ایرانی مانند فروشنده از آزمایش موشک‌های بالستیک در متحد کردن مردم کشور ما و ایران به مراتب برد و قدرت بیشتری دارند.

ما می‌توانیم به این فیلم اشاره کنیم و بگوییم که ببینید این فیلم را یک کارگردان ایرانی ساخته و بازیگران ایرانی در آن ایفای نقش کرده اند. ببینید که این مردم چه کار کرده اند و این کارگردان چه فیلم شگفت‌انگیزی ساخته است. به‌عنوان جامعه جهانی ما باید از آن حمایت کنیم.»

اصغر فرهادی پیش از این اعلام کرده بود که با توجه به قانون رئیس‌جمهور جدید برای منع ورود مردم ایران و شش کشور مسلمان دیگر در خاورمیانه در مراسم اسکار حضور نخواهد یافت.