بایگانی‌ها

فهرست هنرمندان مبتلا به زبان‌پریشی

فهرست هنرمندان مبتلا به زبان‌پریشی
فهرست هنرمندان مبتلا به زبان‌پریشی

آیا بروس ویلیس تنها سلبریتی است که به بیماری آفازی یا زبان پریشی مبتلاست؟
این بیماری معمولا پس از سکته مغزی یا آسیب های مغزی اتفاق می افتد و فرد برای صحبت کردن دچار اختلال می‌شود. در این سال‌ها چهره هایی مانند امیلیا کلارک و شارون استون نیز با زبان پریشی دست و پنجه نرم کردند.
.
کلارک درست پس از تمام شدن فیلمبرداری فصل نخست «بازی تاج و تخت» آنوریسم مغزی شد.ام آر آی داد .تحت عمل جراحی قرار گرفت و پس از جراحی او متوجه شد که دچار اختلال در گویش یا همان زبان پریشی شده است. یک هفته پس از بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه زبان پریشی او خوب شد.
.
کلارک پس از آن خیریه SameYou را برای کمک به کسانی که از بیماری های مغری و سکته نجات یافتند، تاسیس کرد.
.
شارون استون سال 2001 دچار سکته مغزی شد.او را در بیمارستان بستری کردند. خونریزی مغزی نه روز باعث شد تا قدرت تکلم و راه رفتن را از شارون استون بگیرد. استون بعدا از زبان پریشی بهبود یافت و توانست واضح صحبت کند.
او سال 2015 به مجله هارپر بازار گفت که دو سال طول کشید تا جسمم من حالت عادی پیدا کند.
.
رندی ترویس ستاره دنیای موسیقی کانتری از سال 2013 و پس از سکته مغزی با آفازی دست و پنجمه نرم کرد.اما کماکان موسیقی می سازد. اما بندرت توانسته روی سن اجرا کند.

دیک کلارک هشت سال پیش از مرگش دچار سکته مغزی شد که توان ارتباط برقرار کردن را از او سلب کرد. او سال 2006 توانست دوباره به عنوان مجری برنامه سال نو را اجرا کند.سکته مغزی یک طرف بدن او را فلج و صحبت کردنش را مختل کرد. سال 2012 او به دلیل سکته قلبی درگذشت.