بایگانی‌ها

فهرست کامل برندگان سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر/ درخشش «شبی که ماه کامل شد» در اختتامیه

فهرست کامل برندگان سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر/ درخشش «شبی که ماه کامل شد» در  اختتامیه
فهرست کامل برندگان سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر/ درخشش «شبی که ماه کامل شد» در اختتامیه

دنیای تصویرآنلاین- «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار بیشترین جوایز اصلی مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر را به خود اختصاص داد. سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردمی به «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی رسید که دو جایزه تدوین  و صدابرداری را شب اختتامیه گرفته بود. «ماجرای نیم روز:رد خون»به جوایز فنی بسنده کرد و «سرخپوست» ساخته نیما جاویدی که بسیار مورد توجه منتقدان و مردم قرارگرفته بود جایزه ویژه هیات داوران را گرفت.

فهرست کامل برندگان سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به شرح زیر است:

بهترین فیلم کوتاه: بچه خور (محمد کارت)
بهترین فیلم مستند: بهارستان خانه ملت (بابک بهداد)

بهترین فیلم اول: مسخره باز (همایون غنی زاده)

بهترین فیلم از نگاه ملی: 23 نفر (مهدی جعفری)

بهترین جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان (ماجرای نیمروز: رد خون)

بهترین جلوه‌های ویژه بصری: جواد مطوری (مسخره‌باز)

بهترین چهره‌پردازی: ایمان امیدواری (شبی که ماه کامل شد)

بهترین طراحی لباس: محمدرضا شجاعی (شبی که ماه کامل شد)

بهترین طراحی صحنه: کیوان مقدم (غلامرضا تختی)

بهترین صدابرداری: ایرج شهزادی (متری شیش و نیم)

بهترین صداگذاری: مهرشاد ملکوتی (ماجرای نیمروز: رد خون)

بهترین تدوین: بهرام دهقانی (متری شیش و نیم)

بهترین موسیقی متن: امین هنرمند (قصر شیرین)

بهترین فیلمبرداری: حمید خضوعی ابیانه (غلامرضا تختی)

بهترین بازیگر نقش مکمل زن: فرشته صدرعرفایی (شبی که ماه کامل شد)

««از هیات داوران از خانم آبیار، ایمان امیدواری عزیز تشکر میکنم از تیم نازنین مان گروه تولید تدارکات فیلمبرداری از همه سپاسگزارم. من آرزو می کنم دنیای ما دنیایی باشد دنیای عشق دربرابر تکفیر دنیای صلح دربرابر جنگ و دنیای بهتری داشته باشیم.»

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: علی نصیریان (مسخره‌باز)

«:«من سیمرغ تا حالا نگرفتم در این چهل سال .انتظار هم نداشتم. حال محبت کردند آقایون سیمرغ درجه دو به من دادند. عیب ندارد. فقط حس قرصی داشتم که بیام. مشکلات داشتم جسمی. اما دلم می خواست بیام. فقط اینجا و از این تریبون می خواستم استفاده کنم بگویم من آدم سعادتمندی هستم که در این سن امکان داشتم با نوه خودم کار کنم. منظور همایون غنی زاده. چرا؟ این سناریو برای من بسیار جذاب بود. نمی دانم این شانس من بود?شانس من بود. که بتوانم در کار خلاقانه و نوآورانه و شکننده چارچوب های معمول من پیرمرد مسن مال هفتاد سال پیش شرکت کنم. »

جایزه ویژه بهترین انیمیشن: آخرین داستان (اشکان رهگذر)

بهترین فیلم هنر و تجربه: مسخره‌باز (همایون غنی‌زاده)

بهترین بازیگر نقش اول زن: الناز شاکردوست (شبی که ماه کامل شد)

«خدایا شکرت. همیشه خیال می کردم این مسیر رو تا اینجا بدوم. نشد با دو بیام اما بالاخره شد.خدایا شکرت. خیلی خوشحالم. واقعا فکر میکنم الان که اینجا ایستادم. ارزش جنگیدن رو داشت چه روحی چه جسمی .از نرگس ابیار ممنونم که در تاریک ترین لحظات کنارم ایستاد نقش فائزه مسوولیت بزرگی برای من داشت… امیدوارم در هیچ جایی در جهان هیچ زنی هیچ مادری قربانی سیاست ها نشود..ممنونم که فائزه رو شایسته سیمرغ دانستید»

بهترین بازیگر نقش اول مرد: هوتن شکیبا (شبی که ماه کامل شد)

«من خیلی خیلی خوشحال هستم که این جایزه را گرفتم. و یک خوشحالی بزرگ دارم بابت اینکه خانواده من دارد بزرگ و بزرگتر می شود. پدرم،مادرم و برادرم که همیشه حامی من بودند. خانواده بزرگ تیاتر که 16 سال دارم یاد می گیرم. خانواده شبی که ماه کامل شد ….. وممنونم از هیات داوران که اجازه دادند نام من کنار نام های برادرانم نوید محمد زاده، کنار پیمان معادی و… باشد ببخشید دستانم از هیجان می لرزد ممنونم از همه شما.»

بهترین فیلمنامه: محسن قرائی و محمد داوودی (قصر شیرین)

جایزه ویژه هیأت داوران: نیما جاویدی (سرخ‌پوست)

بهترین کارگردان: نرگس آبیار (شبی که ماه کامل شد)

 

«به نام خدا والا نمی دونم چی بگم. راستش یه دلگیری که داشتم همیشه می گفتم در کشور خودم کاندید نشدم در جشنواره فجر. این جایزه برام خیلی مهم است. خیلی خوشحالم امشب ..می دانم که تمام دوستانی که زیاد زحمت کشیدند برای ساخت فیلمشان ممکن است ته دلشان غمگین باشد که جایزه نگرفتند. این جایزه به تمام دوستان کارگردانم تعلق دارد. من هم می خواهم مانند الناز عزیزم از مادر فائزه و شهاب واقعی اعظم محسن دوست تشکر کنم. ممنونم که امشب اینجا آمدید. ببخشید هول کردم نمی تونم خوب حرف بزنم. و تشکر کنم از تیم مان. تیمی عالی داشتیم. شبانه روز وقت گذاشتند. کشور بنگلادش پاکستان آمدند در پنجاه درجه گرما سختی را تحمل کردند…. من از سامان لطفیان، هر کدوم از بچه ها که فداکاری کردند زبانم قاصر است من به نمایندگی از همه آنها روی سن حضور دارم.»

بهترین فیلم: شبی که ماه کامل شد

بهترین فیلم از نگاه تماشاگران: متری شیش و نیم