بایگانی‌ها

فهرست کوتاه نامزدهای چند بخش اسکار معرفی شدند/حذف نماینده ایران از بخش بهترین فیلم خارجی زبان

فهرست کوتاه نامزدهای چند بخش اسکار معرفی شدند/حذف نماینده ایران از بخش بهترین فیلم خارجی زبان
فهرست کوتاه نامزدهای چند بخش اسکار معرفی شدند/حذف نماینده ایران از بخش بهترین فیلم خارجی زبان

دنیای تصویرآنلاین-نامزدهای نهایی جوایز اسکار 2019 رو بیست و دوم ژانویه معرفی خواهند شد. اما آکادمی علوم و هنر سینمایی نامزدهای کوتاه چند رشته را اعلام کرده است.برای نخستین بار است که آکادمی علوم و هنر سینمایی فهرست کوتاه چند رشته را در یک روز معرفی می‌کند.حذف فیلم مایکل مور از بخش بهترین مستند بلند یکی از نکات بارز این فهرست بود. در بخش بهترین فیلم خارجی زبان«رما» باید با «جنگ سرد» رقابت کند. حضور «بازگشت مری پاپینز» در سه رشته نشان دهنده علاقه اعضای آکادمی به این فیلم است.نود و یکیمن دوره مراسم اسکار روز بیست و چهارم فوریه برگزار می‌شود.

 

بخش بهترین فیلم خارجی زبان

.«بدون تاریخ ،بدون امضا» که نماینده ایران معرفی شده بود در این فهرست نامش نیست. فهرست کوتاه بخش بهترین فیلم خارجی زبان به شرح زیر است:«پرندگان مهاجر»(کریستینا گایگو و سیرو گرا) از کلمبیا،«گناهکار»(گوستاو مولز)از دانمارک،«هرگز رو برنگردان»(فلورنس فون اسمارک) از آلمان،«دله دزدها»(هیروکازو کوره-ادا) از ژاپن،«آیکا»(سرگئی دوورتسوی) از قزاقستان،«کفرناحوم»(نادی لبکی) از لبنان،«جنگ سرد»(پاول پاولیکوفسکی) از لهستان،«رما» (آلفونسو کوآرون)از مکزیک،«سوختن»(لی چانگ دونگ) از کره جنوبی

بخش بهترین چهره پردازی و مو

در این بخش هفت فیلم واجد شرایط نامزدی تشخیص داده شده اند.فهرست کوتاه نامزدهای بخش بهترین چهره پردازی ومو به شرح زیر است:«پلنگ سیاه»،«راپسودی بوهمی»؛«مرز»،«مری ملکه اسکاتلند»،«استن و الی»؛«سوسپیریا» و «معاون».نکته این فهرست حضور مرز به کارگردانی علی عباسی است.

بخش بهترین موسیقی متن

در این بخش پانزده فیلم واجد شرایط نامزدی تشخیص داده شده اند.فهرست کوتاه نامزدهای بخش بهترین موسیقی متن به شرح زیر است: «انتقامجویان:جنگ ابدیت»؛«تصنیف باستر اسکراگز»؛«پلنگ سیاه»،«بلک‌‌ک کلنزمن»؛«آسیایی های ثروتمند دیوانه»؛«مرگ استالین»؛«جانوران شگفت انگیز:جنایات گریندلوالد»؛«نخستین انسان»،«اگر خیابان بیل می‌توانست سخن بگوید»،«جزیره سگها»؛«بازگشت مری پاپینز»؛«یک مکان ساکت»،«بازیکن آماده شماره یک»؛«معاون»

بهترین ترانه

در این بخش پانزده ترانه به عنوان نامزد برگزیده شدند. نود ترانه واجد شرایط رقابت در این بخش بوده اند. اعضای شاخه موسیقی آکادمی علوم و هنر سینمایی برای این رشته رای داده اند. فهرست کوتاه نامزدهای بخش بهترین ترانه به شرح زیر است: ترانه گنج از «پسر زیبا»،ترانه “When a Cowboy Trades His Spurs for Wings از «تصنیف باستر اسکراگز»،ترانه «همه ستارگان» از «پلنگ سیاه»،ترانه افشا از «Boy Erased»، ترانه دختر فیلم‌ها از «دامپلین»، ترانه «حرکت نخواهیم کرد» از «تنفری که به ما بخشیدی»، ترانه جایی که اشیای گمشده می‌روند از «بازگشت مری پاپینز»؛ Trip a Little Light Fantastic” از «بازگشت مری پاپینز»؛ “Keep Reachin’” از «کوینسی»؛ مبارزه خواهم کرد از «RGB»، “A Place Called Slaughter Race از «رالف اینترنت را خراب می‌کند»، « OYAHYTT» از «ببخشید مزاحم شدم»؛ «کم عمق» از «ستاره ای متولد شده است»،«سوسپیریم» از «سوسپیریا»، ترانه «گمنام بزرگ» از «بیوه ها»

 

بخش بهترین جلوه های بصری:

در این بخش ده فیلم انتخاب شده اند.شاخه و اعضای جلوه های بصری آکادمی علوم و هنر سینمایی برای این رشته رای داده اند. ده دقیقه از ا خلاصه سکانس‌های جلوه‌های بصری هر کدام ازاین فیلم‌ها برای اعضا نمایش داده خواهد شد تا نامزدهای اصلی این رشته که شامل پنج فیلم می‌شود، مشخص شود.

فهرست کوتاه نامزدهای بخش بهترین جلوه های بصری به شرح زیر است:

مرد مورچه ایی و وسپ،«انتقامجویان:جنگ ابدیت»؛«پلنگ سیاه»؛«کریستفر رابین»؛«نخستین انسان»؛«پارک ژوراسیک:سقوط  قلمرو»؛«بازگشت مری پاپینز»،«بازیکن آماده اول»؛سولو:یک جنگ ستارگان»؛«به مرون خوش آمدید»

 

در رشته بهترین فیلم انیمیشن کوتاه ده فیلم را به عنوان نامزد فهرست کوتاه  برگزیده اند. هشتاد و یک فیلم در این بخش واجد شرایط تشخیص داده شدند. نامزدهای این بخش عبارتند از :«سن سیل»؛«رفتار حیوان»؛«بائو»؛«بیلبای»؛«Bird Karma»،«نزدیک غروب»؛«گمشده و پیداشده»؛«یک گام کوچک»،«پپه له مورس»؛«تعطیلات آخر هفته»

در رشته بهترین فیلم زنده –انیمیشن کوتاه 140 فیلم واجد شرایط تشخیص داده شدند که ده فیلم به عنوان فهرست کوتاه برگزیده شد.نامزدهای این بخش عبارتند از: «کارولین»،« Chuchotage»؛«بازداشت»؛« Fauve»؛« Icare»؛«مارگریت»؛«روز می»؛«مادر»؛«پوست»؛«وال»

در رشته بهترین مستند کوتاه 104 فیلم واجد شرایط رقابت بودند.فهرست نامزدهای این بخش به شرح زیر است:«گوسفند سیاه»؛«پایان بازی»؛«قایق زندگی»،«نوارهای پدر مرده ام»؛«شبی در باغ»؛«دوره. پایان جمله»؛«بایکوت 1963»،«زنان گولاگ»؛« Zion»

در رشته بهترین فیلم مستند در فهرست کوتاه پانزده فیلم انتخاب شده اند که از میان آنها پنج فیلم به عنوان نامزدهای نهایی اسکار این رشته معرفی خواهند شد.

فهرست به شرح زیراست:«چارم سیتی»؛«همدلی»؛«پول سیاه»؛«پارس دور سگها»؛«سولو آزاد»؛«هیل کانتی این صبح و عصر»؛« Minding the Gap»،«از پدران و پسران»؛«برشانه‌های او»؛«RGB»،« Shirkers»،«سکوت دیگران»؛«سه غریبه  قابل شناسایی»؛«همسایه من نخواهی بود؟»