بایگانی‌ها

فيلم لورل و هاردی؛ مردانی که نمی‌توانستند بدون هم زندگی کنند

فيلم لورل و هاردی؛ مردانی که نمی‌توانستند بدون هم زندگی کنند
فيلم لورل و هاردی؛ مردانی که نمی‌توانستند بدون هم زندگی کنند

استیو کوگان و جان سی. رایلی در فیلم استن و اولی به کارگردانی جان اس. برد نقش استن لورل و اولیور هاردی، زوج سر‌شناس سینمای کمدی را بازی می‌کنند. فیلم سال‌های پایانی فعالیت مشترک لورل و هاردی را به تصویر می‌کشد. فیلمنامه را جف پوپ نوشته که سابقه‌ی همکاری با استیو کوگان را هم دارد؛ این دو به خاطر نگارش فیلمنامه‌ی فیلومنا (استیون فریرز، ۲۰۱۳) برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلمنامه‌ی جشنواره‌ی ونیز شدند.
داستان فیلم به آخرین تور لورل و هاردی در انگلستان در سال ۱۹۵۳ می‌پردازد. این تور در زمانی برگزار شد که زوج لورل و هاردی از روزهای اوجشان فاصله گرفته بودند. با وجود این که تور شروع خوبی داشت اما حمله‌ی قلبی هاردی همه چیز را به هم ریخت.
به گفته‌ی برد: «فیلمنامه‌ی پوپ داستانی بسیار زیبا درباره‌ی دو مرد است که متوجه می‌شوند نمی‌توانند بدون یکدیگر زندگی کنند. داستان فیلم به شمایل پشت صحنه‌ی این دو کمدین هم مربوط می‌شود که با آنچه روی پرده می‌بینیم تفاوت دارد.»
فیلم محصول بیبیسی فیلمز است و فی وارد آن را تهیه می‌کند که به تازگی در تولید فیلم سافراجت نقش داشته است. به گفته‌ی او: «فیلم طوری ساخته می‌شود که باب میل طرفداران قدیمی و جدید لورل و هاردی خواهد بود.»
با درگذشت اولیور هاردی در ۷ اوت ۱۹۵۷ در ۶۵ سالگی دوران همکاری لورل و هاردی به پایان رسید. استن لورل هم ۲۳ فوریه ۱۹۶۵ در ۷۴ سالگی از دنیا رفت. لورل و هاردی همکاری مشترکشان را با فیلم سگ خوش‌شانس (۱۹۱۹) شروع کردند و در بیش از صد فیلم در کنار هم مقابل دوربین رفتند.
قبل از کوگان و رایلی، جیم مک‌جورج (در نقش لورل) و چاک مک‌کان (در نقش هاردی) در برنامه‌های تلویزیونی مخصوص کودکان و نوجوانان و آگهی‌های بازرگانی نقش این زوج کمدی را بازی کرده‌اند. کوگان درام آپارتایدی شبان‌ها و قصاب‌ها را در نوبت اکران دارد و در انیمیشن کمدی زندگی مخفی حیوانات خانگی صداپیشگی کرده است. رایلی هم سال ۲۰۱۵ فیلم خرچنگ را روی پرده داشت.