بایگانی‌ها

فیلمبرداران سرشناس در راه تهران

فیلمبرداران سرشناس در راه تهران
فیلمبرداران سرشناس در راه تهران

لری اسمیت فیلمبردار و نورپرداز آثار استنلی کوبریک در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر کارگاه آموزشی برگزار می‌کند.

به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، لری اسمیت که سابقه‌ همکاری با استنلی کوبریک یکی از بزرگترین کارگردان‌های تاریخ سینمای جهان را در کارنامه‌اش دارد برای برگزاری کارگاه فیلمبرداری و نورپردازی به ایران می آید و کارگاه خود را در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می‌کند.

لری اسمیت فیلمبردار بریتانیایی متولد شهر لندن است که برای همکاری‌هایش با فیلمساز فقید استنلی کوبریک و فیلمسازان تحسین‌شده ای چون نیکلاس ویندینگ رفن و جان مایکل مک‌دانا شناخته می‌شود.

فیلم‌هایی که در کارنامه او در مقام مدیر فیلمبرداری دیده می‌شود هم بلاک‌باسترها را در بر می‌گیرد و هم آثار مستقل کوچک‌تر.

هم‌چنین توماس ماخ آلمانی هم در جریان جشنواره امسال کارگاهی را برای سینماگران ایرانی برگزار خواهد کرد.

توماس ماخ از فیلمبرداران مطرح جهان که سابقه‌ همکاری با کارگردان‌های بزرگی مانند ورنر هرتسوگ، ادگار رایتز، الکساندر کلوگه، ورنر شروتر را در کارنامه دارد برای برگزاری کارگاه فیلمبرداری تخصصی در این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر حضور پیدا می‌کند.

بعضی از فیلم‌های مشهورتر ماخ عبارتند از «آگیره، خشم پروردگار» (ورنر هرتسوگ، ۱۹۷۲)، «هاینریش» (هِلما ساندرس‌برامس، ۱۹۷۶-۱۹۷۷)، «پادشاهی ناپل» (ورنر شروتر، ۱۹۷۸)، «پالرمو یا وولفسبورگ» (شروتر، ۱۹۸۰)، «فیتزکارالدو» (هرتسوگ، ۱۹۸۲)، «قدرت احساس» (الکساندر کلوگه، ۱۹۸۳)، «آخرین سفر والر» (کریستیان واگنر، ۱۹۸۹)، مجموعه فیلم‌های «هایمات» (ادگار رایتز، ۲۰۰۲-۲۰۰۴) و…