بایگانی‌ها

فیلمسازان مسلمان در کن

فیلمسازان مسلمان در کن
فیلمسازان مسلمان در کن

جشنواره جهانی فیلم کن در این دوره از فیلمسازان مسلمان و منطقه دعوت به عمل آورده است که با آثار خود در بخش‌های مختلف شرکت کنند.

 

.

 

نبیل عیوش، کارگردان سینما و تلویزیون مراکشی و فرانسوی که مقیم پاریس است، با فیلم «بیت های کازابلانکا» در بخش مسابقه اصلی حضور دارد.حفصية حرزي بازیگر تونسی-الجزایری است که با حضور در فیلم عبدالطیف کشیش به نام «راز دانه» شهرت دارد. او امسال با دومین بلند خود به عنوان کارگردان Bonne Mere,” در بخش نوعی نگاه به رقابت می پردازد.

 

.

کریم عینوز، کارگردانی است که پدرش الجزایری و مادرش برزیلی است او با فیلمMariner of the Mountains در بخش ویژه جشنواره کن حضور دارد.حسن سمیح کاپلان اوغلو، کارگردان ترکیه ای که پیشتر نیز مهمان جشنواره جهانی فیلم فجر بوده با فیلم «حسن متعهد» کشور ترکیه را در جشنواره نمایندگی می کند.

.

 

عبدالله محمدسعد اهل بنگلادش است. او با فیلم «ریحان مریم نور» در بخش نوعی نگاه حضور دارد. و از کشورمان اصغر فرهادی با فیلم «قهرمان» در بخش اصلی حضور بهم رسانده است. پناه پناهی، کارگردان جوان کشورمان با فیلم جاده خاکی در بخش دو هفته کارگردانان حضور دارد. محمدرضا میقانی با فیلم کوتاه «ارتودنسی» به رقابت می پردازد.

.

محمدصالح هارون از چاد با فیلم «لینگویی:پیوندهای مقدس» در جشنواره کن و در بخش مسابقه اصلی به رقابت می پردازد.