بایگانی‌ها

قاتلان ماه گل در راه کن

قاتلان ماه گل در راه کن
قاتلان ماه گل در راه کن

به طور رسمی تایید شد که فیلم تازه مارتین اسکورسیزی در جشنواره کن امسال رونمایی می‌شود.«قاتلان ماه گل(کامل)» جدیدترین ساخته مارتین اسکورسیزی نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره کن امسال تجربه می‌کند. این نخستین حضور مارتین اسکورسیزی پس از  سال 1986 و فیلم «پس از ساعت‌ها» در کن خواهد بود.

«قاتلان ماه گل» روز بیستم ماه مه در سالن لومییر برای نخستین بار با حضور گروه تولید وستارگان فیلم  به نمایش در می‌آید. داستان برگرفته از کتاب دیوید گرن با بازی لئوناردو دی کاپریو، رابرت دنیرو، لیلی گلدستون، برندن فریزر،جسی پلمونز، کارا جید مایرز است.

سال 1998 اسکورسیزی ریاست داوران بخش اصلی را برعهده داشت که جایزه نخل طلا را به تئو آنجولوپولس برای«ابدیت و یک روز» اهدا کرد.چهار سال بعد او رئیس داوران بخش سینه فونداسیون و فیلم کوتاه همراه با عباس کیارستمی شد.

. کمپانی پارامونت پیکچرز اعلام کرد که فیلم در فرانسه در هجدهم ماه اکتبر اکران می‌شود و به این زودی‌ها در سامانه اپل تی.وی در دسترس نخواهد بود.

اسکورسیزی علاقمندان جدی و فراوانی در فرانسه دارد.بسیاری از طرفداران او از اینکه «ایرلندی» در سالن‌های سینمای فرانسه اکران نشد، دلخور شدند. اما کمپانی‌های اپل و نت‌فلیکس تلاشی برای اکران فیلم‌های خود در سالن‌های سینما نمی‌کنند.

.اسکورسیزی سال 1976 برای «راننده تاکسی» برنده جایزه نخل طلا شد و از سال 1986 هیچ وقت در جشنواره کن به رقابت نپرداخته است.

فرانسه قانون سفت و سختی درباره اکران فیلم ها دارد و یکی از دلایلی که کمپانی‌های مانند نت‌فلیکس از قوانین فرانسه تبعیت نمی‌کند، این قوانین دست و پاگیر است. فرانسه به سامانه های آنلاین فرصت چهار ماه اکران در سالن های سینما  می دهد و تا هفده ماه حق پخش فیلم را در پلتفورم ها آنها ندارند. برای جشنواره کن تنها فیلم‌هایی می توانند در بخش مسابقه اصلی پذیرفته شوند که تضمین اکران در سالن های سینمای فرانسه را بدهند. به همین دلیل نت فلیکس از سال 2017 حتی یک فیلم خود را به جشنواره کن نداده است.