بایگانی‌ها

قهر آلفرد هیچکاک و مایکل کین

قهر آلفرد هیچکاک و مایکل کین
قهر آلفرد هیچکاک و مایکل کین

ترجمه:ارغوان اشتری
آلفرد هیچکاک چنان از مایکل کین خشمگین و دلخور بود که تا آخر عمرش حاضر نشد با مایکل کین حرف بزند، حتی زمانی که با او در یک مکان هم بود، کین را نادیده می‌گرفت.

مایکل کین سال‌ها بعد درباره اختلاف خود با هیچکاک صحبت کرد اما برای کسانی که این دو را در انظار عمومی می‌دیدند و هیچکاک به او محلی نمی‌گذاشت، مساله روشن بود.حتی پاتوق آلفرد و مایکل یک رستوران مشهور در هالیوود بود که جمعه شب‌ها عادت داشتند این دو در آن رستوران غذا صرف کنند با این حال کارگردان مشهور سینما، وقعی به مایکل کین نمی نهاد .

.
ماجرا از کجا شروع شد؟ یکی از فیلم‌های هیچکاک برای نمایش در بریتانیا درجه ایکس گرفت و مایکل کین به لحاظ اخلاقی به فیلم تاخت. این فیلم «جنون» بود. برای ساخت فیلم «جنون/Frenzy» هیچکاک مایکل کین را می‌خواست. حتی هلن میرن و ونسا ردگریو نیز نقش‌های پیشنهادی آلفرد برای این فیلم را نپذیرفتند و ایلین اتکینس فیلمنامه را چندش آور توصیف کرد .به اتکینس نیز هیچکاک نقش پیشنهاد داده بود و دختر آلفرد اجازه نمی داد فرزندانش تا سال‌ها فیلم «جنون» را تماشا کنند.
.
در سال 1972 مایکل کین در اوج بود،در «الفی» ایفای نقش کرده بود و «حرفه ایتالیایی» و «پرونده ایپکرس» را در کارنامه داشت. هیچکاک کین را برای نقش منفی و اصلی داستان می خواست و فیلم کاملا در بریتانیا فیلمبرداری می شد. کین از نقش ترسید. فیلم یکی از خشونت آمیزترین آثار هیجکاک است. «جنون» فیلم پرفروشی شد. سال ها بعد هلن میرن نیز از اینکه نقش بابس میلیگان را رد کرده، پشیمان شد.