بایگانی‌ها

مارول ژانر علمی-تخیلی را قبضه کرده است

مارول ژانر علمی-تخیلی را قبضه کرده است
مارول ژانر علمی-تخیلی را قبضه کرده است

جیمز کامرون به تازگی در مصاحبه‌ای به این نکته اشاره کرده که هر چند جزو دوستداران فیلم‌های مارول است اما نگران این نکته است که فیلم‌های مارول زیاد از حد فضای ژانر را اشغال کرده‌‍اند. کامرون در این باره توضیح داده: «امیدوارم که فیلم‌های مارول کم کم فرسوده شوند. نه این که فیلم‌ها را دوست نداشته باشم. نه. اما به هر حال در فضای علمی-خیالی داستان‌های دیگری هم به غیر از مبارزه یک سری مرد بی‌خانواده که در بین اعمالشان چند شهر را هم خراب می‌کنند وجود دارد.»

 آثار علمی-خیالی چند وقتی است که ذهن جیمز کامرون را مشغول کرده دلیلش هم این است که او تهیه و اجرای مستند «ماجرای علمی-خیالی جیمز کامرون»، محصول شبکه ای‌ام‌سی را در برنامه دارد. این مستند سریالی قرار است جنبه‌های مختلف این ژانر را بررسی کند و شامل گفتگو با افرادی مانند استیون اسپیلبرگ، جورج لوکاس، ریدلی اسکات، کریستوفر نولان، آرنولد شوارتزنگر و سیگورنی ویور خواهد بود.

از طرفی کامرون در حال ساخت چهار فیلم «آواتار» دیگر است. خودش درباره‌ی «آواتار»های بعدی می‌گوید که در این داستان‌ها تمرکز بر روی خانواده و نسل‌ها است و از این رو به «پدر‌خوانده» شباهت دارد. کامرون در این باره توضیح می‌دهد:« من خودم را پدر این پنج اثر می‌دانم.  پدری که باید به این نکته فکر کند که داستان «آواتار» اگر یک درام خانوادگی بود چطور می‌شد؟ اگر «پدرخوانده» بود چطور می‌شد. اینجا با یک افسانه نسل در نسل طرفیم. چیزی که این با فیلم اول بسیار متفاوت است.»