بایگانی‌ها

مردم علیه منتقدان؟!

مردم علیه منتقدان؟!
مردم علیه منتقدان؟!

نمایش سراسری «اونجرها: نبرد بی‌نهایت» از روز گذشته در سراسر جهان آغاز شده. و واکنش‌های و یادداشت‌های منتقدان که به تازگی بر روی فیلم منتشر شده کمی منتاقض است. باوجود اینکه تعداد زیادی فیلم را پسندیده‌اند عده‌ای هم از فیلم خوششان نیامده اما باز هم پایان فیلم را نقطه قوت اثر دانسته‌اند. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود فیلم در باکس‌آفیس چند رکورد مهم و تاریخی به جا بگذارد و از سوی دیگر کاربران IMDB به طرز غافلگیرکننده‌ای فیلم را دوست داشته‌اند و با امتیاز بالای خود باعث شده‌اند تا «اونجرها: نبرد بی‌نهایت» در رده‌ی نهم 250 فیلم برتر این وبسایت قرار بگیرد.

 تعدادی از این واکنش‌ها را بدون لو رفتن داستان می‌خوانیم:

پیتر شیرتا(/فیلم): «نبرد بی‌نهایت» همان چیزی است که می‌خواهید و هیچ شباهتی هم به انتظاراتتان ندارد. بامزه، شگفت‌آور، تاریک و پر از کنش و واکنش‌های جذاب بین کاراکترها است. مخصوصا کاراکترهایی که تا به حال روی یک صحنه، باهم تماشایشان نکرده‌اید.

رودریگو پرز (پلی لیست): «اونجرها: نبرد بی‎‌نهایت» همه چیز را روی میز می‌چیند و سپس جمعش می‌کند. پر از تعلیق و ترس ، تاریک‌‎تر از همیشه و درعین حال بامزه و سرگرم گننده. ثانوس ترسناک به شکل بی رحمانه‌ای به زمین لیزر می‌زند. مشکلات بلاک‌باستری همیشگی؟ بله. اما به اندازه کافی چاشنی احساسی و عاطفی درونش وجود دارد.

استیون وینتراب (کولایدر): واقعا شگفت‌زده‌ام. هیچ کدامتان برای «اونجرها: نبرد بی‌نهایت» آماده نیستید. تنها چیزی که باید بدانید این است که به هیچ وجه نگذارید داستان برایتان لو برود. جدی می گویم. سعی کنید هر چه قدر که می‌شود کم‌تر درباره فیلم بدانید.

اریک آیزنبرگ (سینمابِلِند): خدای من. «اونجرها: نبرد بی‌نهایت» یک فیلم درست و حسابی است. در تمام مدت نمی‌توانستم نفس بکشم. نتایج واقعی، لحظات حیرت‌انگیز، کنش و واکنش‌های بی‌نظیر بین کاراکتر‌ها و چند تا سورپرایز بزرگ و ویران کننده. و ثانوس عالی و ترسناک است.

انجی جی هان: (مشیبل): به غیر از چد لحظه هیجان‌انگیز «اونجرها: نبرد بی‌نهایت» در کل یک قدم رو به عقب برای مارول است. آن هم بعد از فیلم‌هایی مثل اسپایدرمن، ثور 3، محافظان کهکشان 2 و بلک پنتر.

بیلگه ابیری(مجله نیویورک ، ویلیج وویس): «اونجرها :نبرد بی‌نهایت» خسته کننده است. بعد از مدتی همه‌ی فیلم برایم تبدیل به سرو سدا شده بود. اما پایان شگفت‌انگیزش توانست کمی باقی فیلم را حل کند. و ثانوس شرور خوب و غمگینی است.