بایگانی‌ها

مرز باریک واقعیت و خیال

مرز باریک واقعیت و خیال
مرز باریک واقعیت و خیال

شاید زمان فیلم‌های اعترافی و زندگی نامه‌ای فرا رسیده باشد. درام «جزیره برگمان/ Bergman Island» (از فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره جهانی فیلم کن) درباره زوج فیلمسازی است که به جزیره‌ای سفر می کنند، جزیره‌ای که الهام بخش اینگمار برگمان، فیلمساز سوئدی بود و در این جزیره مرز میان واقعیت و خیال باریک تر و باریک تر می‌شود.

کارگردانی «جزیره برگمان» را میا هانسون-لو برعهده دارد،شریک سابق زندگی او الیویه آسایاس است که حدود بیست سال کنار هم زندگی کردند و برخی از تجربیات این همزیستی در فیلم «خداحافظ اولین عشق» بازتاب پیدا کرده بود.

می‌گویند «جزیره برگمان» برگرفته از سفر مشابهی است که میا و آسایاس شخصا داشتند. در «جزیره برگمان»، ویکی کریپس(بازیگر رشته خیال)، تیم راث،در نقش زوج مسن تر و میا واسیکوفسکا و آندرس دانیلسون لی در نقش زوجی جوان تر ایفای نقش می کنند.

خط داستان به شرح زیر است:« ، کریس (ویکی کریپس) و تونی (تیم روت) ، زوجی فیلمساز برای گذراندن تابستان به یک جزیره در سوئد می آیند تا هر کدام روی فیلمنامه بعدی خود کار کنند. انتخاب مکان ،جزیره فارو Fårö ، الله بختکی نیست: فارو جزیره ای است که اینگمار برگمن ، در سال 1960 دیوانه وار عاشقش شد ، چهل سال زندگی کرد و آنجا شش فیلم ساخت. همانطور که تونی و کریس در حال نوشتن و کشف محیط جدید خود هستند ، مرزها بین واقعیت و داستان باریک تر می شوند .»

تولید «جزیره برگمان» مدتهاست پایان یافته و فیلم آماده حضور در جشنواره کن 2020 بود.