بایگانی‌ها

مرگ حقیقت است و جای چانه‌زنی ندارد!

مرگ حقیقت است و جای چانه‌زنی ندارد!
مرگ حقیقت است و جای چانه‌زنی ندارد!

جی. آر. آر مارتین خالق مجموعه کتاب‌‌های «نغمه آتش و یخ»، منبع اقتباس سریال پربیننده‌ی «بازی تاج و تخت»، در گفتگوی اخیر خود با گلکسی اج، درباره ی سرنوشت و مرگ شخصیت‌های داستان صحبت کرده است.

مارتین گفته: « فکر می‌کنم که یک نویسنده، حتی نویسنده‌ی داستان‌های تخیلی این تعهد را احساس می‌کند که باید حقیقت را بگوید. حقیقت هم به نظر من، همان طور که در بازی تاج و تخت گفته ام، این است که همه باید بمیرند. مخصوصا وقتی که شما دارید درباره‌ی موضوعی مانند جنگ می‌نویسید که یکی از ارکان اصلی بازی تاج و تخت است. مرگ یک چیز حتمی است و سراغ تک تک ما هم می‌آید. فناپذیر بودن جوهره‌ی همه چیز است. به محض این که لحاظ کردن مرگ را می‌پذیری باید صادقانه اعلام کنی که مرگ هر لحظه ممکن است هرکدام از شصخیت‌ها را هم به زانو در بیاورد.

شما نمی‌توانید تا ابد زندگی کنی چون یک بچه ی ناز، دوست قهرمان یا خود قهرمانی. حداقل در کتاب‌های من که این طوری است. اگرچه من عاشق شخصیت‌های داستانم هستم و کشتن آنها کار سختی است ولی چاره‌ی دیگری وجود ندارد. البته ترجیح می‌دهم تا تصور کنم که آنها را شخصیت‌های دیگر کشته اند و من قاتلشان نیستم.»

طرفدارهای «بازی تاج و تخت» به شوخی می‌گویند هربار که مارتین دست به قلم می‌شود باید منتظر مرگ یکی دیگر از شخصیت‌های مورد علاقه‌مان باشیم!