بایگانی‌ها

مریل استریپ در فیلم جدید اسپیلبرگ

مریل استریپ در فیلم جدید اسپیلبرگ
مریل استریپ در فیلم جدید اسپیلبرگ

وقتی استیون اسپیلبرگ در سال 1993 «پارک ژوراسیک» و «فهرست شیندلر» را در یک سال به نمایش در آورد و همزمان عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ تا آن زمان و بهترین فیلم اسکار را از آن خود کرد، نشان دادکه استاد تمام عیار سینما است.

امسال هم استیون اسپیلبرگ سالی بسیار شلوغ دارد. فارغ‌ از ده‌ها پروژه‌ای که به عنوان تهیه‌کننده در آن‌ها حضور دارد، اسپیلبرگ فیلم «بازیکن شماره یک آماده» را در مراحل پساتولید دارد، فیلم «ربوده شدن ادگار مورتا» در مراحل پیش‌تولید است، قرار است اسپیلبرگ فیلمی با جنیفر لارنس در مورد لینسی آداریو عکاس جنگی در جنگ لیبی در سال 2011 بسازد و «ایندیانا جونز5» هم قرار شده به زودی به روی پرده بیاید. حالا خبر رسیده که اسپیلبرگ می‌خواهد در همکاری جدیدی با یار قدیمی‌اش تام هنکس، فیلمی در مورد افشاگری معروف “کاغذ‌های پنتاگون” بسازد.

کاغذ‌های پنتاگون به ماجرای افشاگری روزنامه «نیویورک تایمز» علیه دولت لیندون جانسون اشاره دارد. در این واقعه یکی از آنالیزورهای پنتاگون به نام دنیل السبرگ کاغذهایی از پنتاگون خارج کرد که نشان می‌داد دولت جانسون به طور سیستماتیک و هماهنگ شده به مردم آمریکا و کنگره ایالات متحده در مورد واقعیت‌های جنگ ویتنام دروغ گفته است. افشاگری‌ای که فشار افکار عمومی بر روی دولت جانسون را برای خروج از جنگ ویتنام زیاد کرد.

بسیاری معتقد اند با توجه به موضع‌گیری‌های رئیس جمهور جدید ایالات متحده دانلد ترامپ بر علیه روزنامه‌نگاران دوران مناسبی برای بازتعریف داستان کاغذ‌های پنتاگون است. شاید به همین دلیل است قرار است مریل استریپ که به نماد مبارزه هالیوود برعلیه ترامپ تبدیل شده، در اولین همکاری‌اش با تام هنکس و دومین همکاری با اسپیلبرگ (وی پیشتر صدای پری آبی مهربان را در فیلم «هوش مصنوعی» اجرا کرده بود) در این پروژه ایفای نقش کند.