بایگانی‌ها

نامزدهای جوایز گاتهام اعلام شد

▪️نامزدهای جوایز گاتهام اعلام شد. اوایل سال گاتهام یکی از شرایط رقابت در این جوایز را برداشت. این شرط ثبت نام فیلم‌هایی بود که بودجه زیر سی میلیون دلاری دارند. حالا فیلم‌های با بودجه بالاتر از 150 میلیون دلار هم می‌توانند برای رقابت در جوایز گاتهام ثبت نام کنند.

پیشتر نامزدها فیلم اندرو هیگ، «همه ما غریبه‌ها» است که در چهار رشته نامزد شده:بهترین فیلم‌نامه، بهترین بازیگر نقش نخست(اندرو اسکات)، بهترین بازیگر نقش مکمل(کلر فوی) و بهترین فیلم بین‌المللی. «زندگی‌های گذشته» ساخته سلین سانگ نامزد سه جایزه شده بهترین فیلم، بهترین کارگردان وظهور، بهترین بازیگر نقش نخست(گرتا لی). فیلم «هزار و یک » نیز نامزد سه جایزه است. نامزدهای بهترین فیلم عبارتند از «زندگی‌های گذشته»، «رئالیتی»، «معابر/Passages»، «حاضر شدن/“Showing Up» و «هزار و یک».

در بخش بهترین فیلم بین‌المللی نامزدها عبارتند از «آناتومی یک سقوط»، «ّبیچارگان»،«توتم»، «منطقه مورد علاقه»و «همه ما غریبه‌ها». فیلم‌هایی مانند «قاتلین ماه گل»، «ناپلئون» ، «رنگ ارغوانی» برای رقابت در این مراسم ثبت نام نکردند. اما «باربی» از فیلم‌های بلاک باستری است که ثبت نام کرده و حالا رایان گاسلینگ بخاطر «باربی» نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل شده است. گفتنی است جوایز گاتهام از سال 2021 جنسیت را از رشته‌های بازیگری برداشته اند و این رشته با عناوین بهترین بازیگر نقش نخست و مکمل اهدا می‌شود .