بایگانی‌ها

نت‌فلیکس به جشنواره کن نمی‌آید

نام فیلم افتتاحیه کن عوض شد
نام فیلم افتتاحیه کن عوض شد

در حالی که نت‌فلیکس به عنوان اولین و تنها سامانه آنلاین جهانی که تاکنون با سازمان های سینمای فرانسه قرارداد مالی امضا کرده است مورد ستایش قرار گرفته است، بازگشت به جشنواره فیلم کن – در بخش مسابقه و خارج از مسابقه – برای سال 2022 در برنامه نیست.

یک منبع نزدیک و آشنا با برنامه‌های نتفلیکس به ورایتی تأیید کرد که کمپانی نت‌فلیکس برنامه‌ای برای نمایش جهانی فیلم‌هایش در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره ندارد، به این معنی که فیلم‌هایی مانند «بلوند» اندرو دومینیک، فیلم زندگی‌نامه‌ای مرلین مونرو با بازی آنا دی آرماس، در جشنواره کن به نمایش در نخواهد آمد.

دومینیک اخیراً به خبرنگاران در برلیناله گفت که امیدوار است فیلمش در ساحل کروزات نمایش داده شود، اما به نظر می رسد که بحث با نت‌فلیکس به دلیل قوانین کن متوقف شده است، بر اساس این قانون هر فیلم حاضر در بخش مسابقه باید در سینماهای فرانسه اکران شود.
با این حال، نتفلیکس آماده نمایش فیلم‌های منتخب جشنواره در سینماهای اروپا بوده است. برای مثال، «دست خدا» ساخته پائولو سورنتینو که نامزد اسکار شد، در سپتامبر در ونیز به نمایش درآمد و در سینماهای ایتالیا اکران شد.
اما در فرانسه، (هنوز) آنقدرها هم ماجرا ساده نیست. علیرغم قوانین جدید کشور، زمانی که فیلمی در سینماها نمایش داده می شود، نتفلیکس باید 15 ماه صبر کند تا فیلم را در سرویس خود عرضه کند. این یک پیشرفت بزرگ نسبت به زمان 36 ماهه بر طبق قوانین قبلی است،
آخرین بار نت‌فلیکس سال 2017 با فیلم «اوکجا» ساخته بونگ جون هو به کن آمد.