بایگانی‌ها

«ندای وظیفه» به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد

«ندای وظیفه» به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد
«ندای وظیفه» به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد

تصاویری که در ساعات گذشته به صورت غیررسمی در اینترنت منتشر شده، ادعای قبلی سازندگان سری بازی‌های کال آو دیوتی (ندای وظیفه) را تایید می‌کند؛ پرفروش‌ترین سری بازی‌های کامپیوتری دنیا به ریشه‌های خودش یعنی جنگ جهانی دوم باز می‌گردد و بعد از حدود یک دهه پرداختن به نبردهای سیاسی و تخیلی در آینده و زمان حال، دوباره گیمرها می‌توانند در قالب نیروهای متفقین جلوی لشگرکشی نازی‌ها به گوشه و کنار اروپا را بگیرند.

هنوز اطلاعات  دقیق و تایید شده‌ای از عنوان احتمالی COD:WWII (ندای وظیفه: جنگ جهانی دوم) در دسترس نیست.

«ندای وظیفه» در حال حاضر به‌عنوان یکی از گران‌ترین و قدرتمندترین برندهای دنیای سرگرمی شناخته می‌شود که از بعضی جهات، مانند تاثیرگذاری بر فرهنگ عامه و سودآوری، حتی سینما را هم پشت سر گذاشته.

در حالی  که عناوین اخیر این بازی با تمرکز روی بخش آنلاین و روایت داستان در آينده‌ و حتی خارج از زمین خیلی از طرفداران قدیمی COD را دلسرد کرده بود، سازندگان بازی وعده داده بودند که این شوتر محبوب در عنوان بعدی مجموعه به ریشه‌های خود باز خواهد گشت. جالب اینجا است که رقیب قدیمی «ندای وظیفه»، یعنی «بتلفیلد» هم سال گذشته با انتشار عنوان جدیدی که در زمان جنگ جهانی اول روایت می‌شد موفق شد تا به روند ناکامی‌های خود در سال‌های اخیر پایان دهد.

«ندای وظیفه» در ابتدای هزاره‌ی جدید با روایتی متفاوت و نفسگیر از جنگ جهانی دوم خیلی زود نام خود را در میان غول‌های دنیای گیم جا انداخت و حتی خیلی‌ها این بازی را بهترین تصویر از جنگ جهانی دوم تلقی کردند.
آخرین باری که یکی از بازی‌های این سری در زمان جنگ جهانی اتفاق افتاده مربوط به World at War ( 2008) است.