بایگانی‌ها

نظر الیور استون نسبت به ترامپ

الیور استون، پوتین را می‌ستاید
الیور استون، پوتین را می‌ستاید

عنوان À la recherche de la Lumière نام فرانسوی کتاب خاطرات الیور استون «در جستجوی نور:برای رسیدن به هالیوود مبارزه کردم» است که به تازگی منتشر شد.
به گزارش ورایتی جشنواره فیلم لومییر میزبان الیور استون بود که نسخه ترمیم شده‌ای یکی از فیلم‌های او «متولد چهارم ژوئیه» به نمایش درآمد ، و الیور استون به پرسش‌ها پاسخ داد.

استون به دعوت تیری فرمو مدیر جشنواره لومییر به این جشنواره آمد.

استون یک ساعت در این برنامه بود و به سوال‌ها به زبان انگلیسی و فرانسوی که زبان مادری‌اش است، پاسخ داد.

در پاسخ به این سوال که چرا کتاب جدیدی نوشته گفت: می‌خواستم به گذشته برگردم، با مروز زندگی‌ام بفهمم چه اتفاقاتی افتاد. »
«مشکل فیلم‌ها این است که سریع تمام می‌شوند و برخی از مردم آنها را دوست دارند، بعضی ندارند و بعد هم شما مشغول فیلم بعدی خودت می‌شوی . واقعاً می‌خواستم ببینم چه یاد گرفتم و از شکست‌ها و موفقیت‌هایم بیشتر بیاموزم.»

.

استون درباره اینکه چگونه وجدان سیاسی را به دست آورده است با قطعیت گفت: از دروغ‌ها. و بعد توضیح داد که از وقتی بچه بود با طلاق والدینش روبه‌رو شد، سپس جنگ ویتنام بود و بعد ترور جان‌اف کندی. او گفت: آنها درباره مرگش دروغ گفتند و همه اینها بخشی از روند شکل دادن به شخصیت من در حین بزرگ شدنم بودند.

استون تاکید کرد: این سه دروغ بزرگ دیدگاه من برای جستجوی نور، واقعیت و حقیقت را فرم دادند.

الیور استون درباره تنش نژادی، دو قطبی سیاسی و ناآرامی‌های مدنی در کشورش، گفت: مهاجرت رمز موفقیت آمریکا بوده است. موج های پشت سرهم از مهاجران خون جدید به کشور وارد شده است. ایرلندی، لهستانی، ایتالیایی، اسپانیایی تبارها، آسیایی‌ها؛ همه و همه با هم در این کشور ادغام شده‌ایم. هیچ آمریکایی ثابتی وجود ندارد، اما متاسفانه ترامپ نمی‌تواند اینگونه ببیند ، او ترس ایجاد می‌کند. او در سیستم مانع ایجاد کرده و درگیری‌های مدنی می‌تواند بدتر شود.

استون به نقش رسانه‌ها اشاره کرد و در حالی که آنها را برای درشت نمایی رویدادها سرزنش می‌کرد گفت: همه از رسانه‌ها می‌ترسند، حتی ترامپ، اما او می‌داند چطور دکمه‌ها را فشار بدهد. اگر او دوباره انتخاب شود برای این است که او یک شخصیت سرگرم‌کننده عالی است.

فرمو پرسید: شما هم‌سن ترامپ هستید. استون گفت: در حقیقت هم سن بیل کلینتون و جورج دبلیو بوش.

استون بعد به جنگ ویتنام پرداخت و با اشاره به کهنه‌سربازان جنگ گفت: این سه مرد به ویتنام نرفتند، مقاومت و اعتراض هم نکردند. این سه مرد نازپرورده بودند.