بایگانی‌ها

نمایش فیلم جدید امیر نادری در ایران؟

نمایش فیلم جدید امیر نادری در ایران؟
نمایش فیلم جدید امیر نادری در ایران؟

فیلم سینمایی «کوه»جدیدترین ساخته امیر نادری فیلمساز ایرانی از نیمه دوم مردادماه در سینماهای گروه هنر تجربه به نمایش درمی‌آید. بنا به خبر روابط عمومی این گروه سینمایی در ایسنا هم بازنشر شده، «کوه» به محض صدور پروانه نمایش آن، از نیمه مردادماه در سینماهای هنر وتجربه اکران می‌شود. آخرین ساخته نادری سال گذشته در بخش جنبی جشنواره ونیز به نمایش درآمد.

امیر نادری بیش از سه دهه است که تجربیات سینمایی خاص و متفاوت خودش را در نقاط مختلف دنیا پیگیری می‌کند. جدیدترین فیلم نادری با نام «کوه» که در ایتالیا و با بازیگران ایتالیایی ساخته شده، مانند آثار شخصی و خارجی نادری داستانی ساده و عجیب دارد: مردی به جنگ کوهی می‌رود که جلوی تابش خورشید به محل زندگی‌اش را گرفته!

«کوه» به عنوان اولین فیلم ایتالیایی‌زبان نادری، روایتگر ماجرای مردی است که به رغم تاریکی مطلقی که پیرامونش را فراگرفته، تقلا می‌کند آفتاب را به روستای خود بازگرداند. در خلاصه داستان فیلم آمده: «در گذشته‌های دور، در دهکده‌ای نیمه متروک پای کوه، آگوستینو به همراه همسرش نینا و پسرش جان زندگی می‌کند. آنها قربانی سختی‌های زندگی و درگیر جنگ دایمی با طبیعت می‌شوند.»

صحبت‌های علی معلم پس از نمایش «کوه» در جشنواره ونیز را می‌توانید بار دیگر در دنیای تصویر آنلاین تماشا کنید.