بایگانی‌ها

نوروز بیگی: کیمیایی پیر سینمای ایران است

نوروز بیگی: کیمیایی پیر سینمای ایران است
نوروز بیگی: کیمیایی پیر سینمای ایران است

دنیای تصویرآنلاین-امروز «خون شد» ساخته مسعود کیمیایی در پردیس ملت به نمایش درآمد. فیلمی که بدون نشست مطبوعاتی برگزار شد. جواد نوروز بیگی تهیه کننده توضیحاتی ارائه داد که مشروحش را می‌خوانید:

آمده بودیم برای نمایش فیلم‌مان و آمادگی داشتیم تا در جلسه پرسش و پاسخ حضور پیدا کنیم و به سوالات شما عزیزان پاسخ بدهیم.فکر می‌کنم صندلی خالی مسعود کیمیایی نیز مساله شده.همانطور که اجازه می‌دهند بسیاری از همکاران ما در سالن مطبوعات حضور بهم برسانند و مسعود کیمیایی را تخریب کنند.فیلمش را نقد نکنند بلکه خود او را تخریب کنند.این توقع از ما وجود داشت که اجازه بدهند من به عنوان تهیه کننده، علیرضا زرین دست به عنوان فیلمبردار، خانم لیلا زارع و دیگر عوامل که در خدمت کیمیایی همکاری داشتیم صحبت کنیم.مسعود کیمیایی با بخش خصوصی کار کردند و فیلم ساختند، چه بد یا چه خوب فیلم را ساختند. خیلی ها با پول‌های کلان فیلم ساختند و همه جور امکانی در اینجا به آنها داده شد.

 

ما خیلی دوست داشتیم که به بخش خصوصی اهمیت داده شود، مسعود کیمیایی پیر سینمای ایران است.بهش اهمیت داده شود، فیلمش عالی بود. فیلم بی ربطی نساخته است. همه ما کنار او با افتخار قرار گرفتیم. می‌دانیم چه کار ویژه ای انجام دادند و حتما در زمان اکران با موفقیت روبه رو خواهد شد.

 

این رسالت شما خبرنگاران است که صدای مسعود کیمیایی باشید، نقد فیلم او –چه دوست داشتید یا نداشتید- انتشار بدهید. من الان تریبونی برای صحبت نداشتم در همین اندازه در حد وظیفه ام. این سخنان را مطرح کردم.

 

دیشب این امکان را شهاب حسینی داشت که درباره مسعود کیمیایی صحبت کند. باید این موقعیت را به من و دیگر دوستان نیز داده می شد که وقتی مسعود کیمیایی حضور ندارد، حرفمان را بزنیم. قرار نیست مسعود کیمیایی تخریب شود. قرار است فیلمش نقد شود.اینجا مکانی برای نقد فیلم است.نه تخریب آدم ها، هنرمندان.ماموریت این سینما همین است و چیز دیگری نیست.

 

اگر عزیزی می آید و یکی از بزرگان سینما را تخریب می کند شما به عنوان روزنامه نگار کوتاه آمدید. من کاری به فیلم ندارم که تهیه کننده اش من هستم. پای فیلم می ایستم.اینکه مسعود کیمیایی تخریب شود به نظرم مناسب نیست.

 

مسعود کیمیایی آزرده است. مسعود کیمیایی تصمیم داشتند بیایند.اما وقتی ویدیوهای نشست دیشب پخش شد .یک نیمه شب با من تماس گرفت و گفت با این وضعیت من بیایم؟ ببینید چه کسی این شرایط را برای تخریب کیمیایی به وجود آورده است. من چطور بلند شوم و بیایم در این مراسم شرکت کنم؟