بایگانی‌ها

نگرانی هایائو میازاکی از فقدان تبلیغات

هایائو میازاکی جشنواره تورنتو را افتتاح می‌کند
هایائو میازاکی جشنواره تورنتو را افتتاح می‌کند

▪️هایائو میازاکی نگران تبلیغات انیمیشن تازه خود است. استودیو جیبلی تصمیم گرفت تا برای تبلیغات «چطور زندگی می‌کنی» پوستر، تصاویر و تیزری منتشر نکند. گفته می‌شود «چطور زندگی می‌کنی» آخرین فیلمی است که میازاکی کرگردانی می‌کند. ماه پیش گزارشی منتشر شد که استودیو جیبلی محتوای تبلیغاتی برای انیمه میازاکی منتشر نمی‌کند. مدیر استودیو توشیو سوزوکی گفت:« بنابراین نه تیزر، یا آگهی‌ها تلویزیونی به هیچ عنوان نداریم. آگهی برای روزنامه‌ها نیز نداریم.عمیقا فکر می‌کنم این چیزی است که اخیرا سینمادوستان آرزوی می‎کنند. به نظرم در عصر فراوانی اطلاعات، کمبود اطلاعات سرگرم‌کننده است. نمی‌دانم که این روش موفق  باشد. اما شخصا ایمان دارم. بنابراین چنین روشی را قرار است اتخاذ کنم.»

 

میازاکی اخیرا پذیرفت که نگران رویکرد انقلابی استودیو برای انجام ندادن تبلیغات است. به مناسبت افتتاحیه نمایشگاه جیبلی در توکیو، میازاکی گفت:«من نمی دانم که آیا بدون تبلیغات مشکلی پیش نمی‌آید ؟  کم کم دارم نگران می شوم… نگرانم، همین.»

 

تاریخ اکران «چطور زندگی می‌کنی» در ژاپن چهاردهم ژوئیه است.جشنواره کن نتوانست میازاکی را متقاعد کند تا انیمه او را در آن رویداد هنری به نمایش دربیاورد. آلبرتو باربرا نیز سفری به ژاپن داشت تا نظر میازاکی و استودیو جیبلی را برای نمایش «چطور زندگی می‌کنی» در ونیز جلب کند. هنوز تاریخ اکران برای آمریکا مشخص نشده است. کمپانی جی کیدز  پخش فیلم را برعهده دارد.