بایگانی‌ها

نینو کاستلنووو درگذشت

نینو کاستلنووو درگذشت
نینو کاستلنووو درگذشت

نینو کاستلنووو که در فیلم برنده نخل طلا «چترهای شربورگ» مقابل کاترین دونوو و فیلم برنده اسکار «بیماری انگلیسی» ساخته آنتونی مینگلا ایفای نقش کرده بود، در سن 84 سالگی دارفانی را وداع گفت.

او مدت مدیدی بیمار بود. کاستلنوو متولد لومباردی بود و با کارهای موقتی مانند نقاشی ساختمان،مکانیکی گذران زندگی می‌کرد. تا اینکه به شهر میلان سفر کرد و به مدرسه بازیگری پیکولو تترو پیوست.

در سال 1957 نخستین نقش خود را در یک شوی تلویزیونی کودک پیدا کرد.پنج سال بعد در فیلم تلویزیونی و هالیوودی Escapade in Florence, ایفای نقش کرد که محصول شبکه دیزنی بود و از این شبکه تلویزیونی پخش شد.
اما او با فیلم «چترهای شربورگ»(1964) به شهرت دست یافت.او مقابل کاترین دونوو نقش عاشقان جوانی را در پسزمینه جنگ الجزیره مقابل دوربین ژاک دمی به تصویر می‌کشیدند.
فیلم کالت کلاسیک است و منبع الهام دیمین شزل برای ساخت «لالالند» بود.

نینو در دهه شصت میلادی در فیلم‌های ایتالیایی نقش آفرینی می‌کرد.سپس به تلویزیون رفت و در مجموعه‌های تلویزیون ایتالیا، اگهی‌های تبلیغاتی وهمینطور تئاتر روی صحنه ظاهر شد.
نقش کوتاهی در «بیمار انگلیسی» ساخته آنتونی مینگلا ایفا کرد.آخرین بار در سال 2016 در فیلم ورزشی The Legacy Run.” مقابل دوربین رفت.