بایگانی‌ها

همکاری آگنیشکا هولاند با نت‌فلیکس

همکاری آگنیشکا هولاند با نت‌فلیکس
همکاری آگنیشکا هولاند با نت‌فلیکس

پروژه‌های جاه‌طلبانه و پر از ریسک نت‌فلیکس ادامه دارد و بعد از سریال‌های فرانسوی، برزیلی و ایتالیایی این بار نوبت تولید اولین سریال به زبان لهستانی است که توسط آگنیشکا هولاند کارگردان زن سرشناس نامزد جایزه اسکار و برنده خرس طلایی از جشنواره برلین 2017 ساخته خواهد شد.

این سریال در هشت قسمت و برای پخش در سال 2018 آماده می‌شود. داستان این تریلر با تم جنگ سرد، در دنیایی آلترناتیو اتفاق می‌افتد که هنوز تا سال 2002 بلوک شرق دچار فروپاشی نشده و مردم لهستان زیر سایه شوروی زندگی می‌کنند.

هولاند یکی از مهم‌ترین فیلمسازان حال حاضر لهستان و اروپا است که البته با سریال‌سازی و همکاری با استودیوها و شبکه‌های آمریکایی بیگانه نیست. هولاند علاوه بر فیلم ناموفق «تقلید بتهوون»، در سریال‌های اخیر کارگردانی چندین اپیزود از سریال‌های پربیننده‌ای هم‌چون «شنود»، «کشتن»، «خانه پوشالی» و حتی بازسازی «بچه رمزی» برای شبکه ای‌بی‌سی را بر عهده داشته است.

این محصول جدید نت‌فلیکس به طور کامل در داخل لهستان فیلمبرداری می‌شود و کارگردانی آن را هم خود هولاند و دخترش کاسیا آدامیک بر عهده دارند که در آثار قبلی نیز با هولاند همکاری داشته.

«رد پا» آخرین ساخته هولاند، که در جشنواره برلین گذشته جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد، امسال نماینده سینمای لهستان در رقابت برای کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی خواهد بود.