بایگانی‌ها

همکاری برادران روسو با عربستان سعودی

همکاری برادران روسو با عربستان سعودی
همکاری برادران روسو با عربستان سعودی

براداران روسو حدود پنجاه میلیون دلار از یک بانک عربستان سعودی پول دریافت کرده اند.

چندین منبع به ورایتی گفتند که برادران روسو ، کارگردان های پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما «انتقام جویان: پایان بازی» ، حدود پنجاه میلیون دلار بی سر و صدا به کمپانی خود AGBO در اوایل سال جاری از سوی یک بانک عربستان سعودی تزریق کردند. نام این بانک مشخص نیست.

در یک معامله که در ابتدای همه گیرى ویروس کرونا با واسطه بسته شد ، برادران روسو در ازای دریافت مبلغی پول، سهام کمی از کمپانی خود را واگذارکرد. ، سرمایه از یک بانک عربستان سعودی به کمپانی تزریق شده که نامش مشخص نیست. دو نفر که از این معامله خبر دارند گفتند که این پول برای کمک به بودجه توسعه ، تولید و مخارج کلی در نظر گرفته شده است.

کمپانی برادران روسو چندین سرمایه گذار دیگر هم دارند اما مدیریت و کنترل کمپانی دست برادران روسو است که اوایل امسال در این کمپانی «خارج سازی» با بازی کریس همسورث و گلشیفته فراهانی و دیوید هاربور را تهیه کرد و به زودی از آنها فیلم «cherry» با بازی تام هالند به نمایش درخواهد آمد.

هنوز دقیقا مشخص نیست که برادران روسو چه مبلغ از بانک عربستان سعودی پول گرفتند. یکی از منابع این مبلغ را 50 میلیون دلار و یکی دیگر بیش از 50 میلیون دلار اعلام کرد.

برادران روسو واکنشی به این خبر نشان ندادند. بسیاری از کمپانی‌های هالیوودی مانند دیزنی یا لایو نیشن سرمایه هایی از کشورعربستان جذب کرده اند.چراکه سهام آنها در بورس عرضه شده است.

سرمایه گذاری عربستان سعودی در رسانه های غربی پس از مرگ جمال خاشقجی با جنجال و اعتراض روبه رو شد.حتی کمپانی رسانه ای و انتشاراتی SRMG, از عربستان سعودی مقداری از سهام شرکت PMC را در اختیار دارد که کمپانی شریک مجله ورایتی است.می گویند دولت عربستان سعودی سهام بیشتر بانک های این کشور را دراختیار دارند.