بایگانی‌ها

والتر هیل در 84 سالگی فیلم می‌سازد

والتر هیل هشتاد و چهار ساله یکی از قدرنادیده‌ترین فیلمسازان دهه هفتاد و هشتاد میلادی است که امروز چهاردهم آوریل طی مراسمی با جایزه لورل برای دستاوردهای فیلمنامه‌نویسی در انجمن نویسندگان غرب آمریکا تجلیل خواهد شد.

🔹فیلمسازانی مانند کوئنتین تارانتینو، ادگار رایت، نیکلاس وندینگ رفن، شان بیکر و گی‌یرمو دل‌تورو همگی بر تاثیر والتر هیل در فیلم‌های خود اذعان داشتند. والتر هیل از سال 2022 و فیلم «مردن برای یک دلار» فیلمی نساخته است. اما او مشغول پیش تولید فیلم بعدی است.

🔹او می‌گوید:«وقتی به شما جایزه یک عمر دستاورد می دهند، واجب است که بگویید «یک دقیقه صبر کنید، تمام نشده است». من هنوز مشغول کار هستم. جایزه یک عمر دستاورد هنری همیشه مثل پایان مسیر به نظر می رسد. اما من دوست دارم به جلو نگاه کنم، نه به عقب. من به فیلمنامه بعدی ام خیلی بیشتر از فیلمنامه آخرم علاقه دارم. آخرین فیلم من [مردن برای یک دلار» یک وسترن بود و اکنون به فیلم نوآر برمی گردم و امیدوارم بتوانم چند فیلم دیگر بسازم. بنابراین کار ادامه دارد.»

🔹والتر هیل تقریبا هم‌زمان با فیلمسازانی مانند فرانسیس فورد کاپولا، مارتین اسکورسیزی، استیون اسپیلبرگ در موج جدید هالیوود در ده هفتاد کار را شروع کرد اما نام کم‌تر شناخته شده‌ی است. ولی کارنامه‌ی از خود به جا گذاشته که چند دهه سینما را تحت تاثیر قرار داده است. هیل نویسنده «گریز»، کارگردان «راننده»، «سلحشوران»،«سواران خستگی‌ناپذیر»،»48 ساعت» و… است.
@dtonline