بایگانی‌ها

واکنش جویس کارول اوتس به «بلوند»

بدترین فیلم‌های سال از نگاه ورایتی
بدترین فیلم‌های سال از نگاه ورایتی

«بلوند» زندگی و مرگ مرلین مونرو را واکاوی می‌کند. زنگی که پشت چهره نمادین این بازیگر پنهان شده است.
فیلم جدید اندرو دامینیک که از 23 سپتامبر در نت‌فیکس پخش می‌شود، آنا دی آرماس را در قالب نورما جین بیکر(نام هنری مرلین مونرو) به تصویر در می‌آورد . «بلوند» برگرفته از رمان جویس کارول اوتس است که سال 2000 با همین عنوان به چاپ رسید و زندگی کوتاه مدت و تراژیک مرلین مونرو را تا زمان مرگش در 36 سالگی بررسی می‌کرد.

.
اوتس در جشنواره فیلم نوشاتل در سوئیس تایید کرد که نسخه نهایی فیلم «بلوند» را دیده است.
.

درجه بندی فیلم بلوند برای سینما NC-17 است.
اوتس گفت:« اندرو دامینیک کارگردان بسیار برجسته‌ای است. فکر می‌کنم در نمایش تجربیات نورما جین بیکر از دیدگاه او بجای دیدگاه بیرونی(نگاه مردان به یک زن)موفق شده است. دامینیک خودش را در چشم انداز مریلین مونرو غرق کرد.»
.
اوتس نقش‌آفرینی دی آرماس را هم جالب توجه توصیف کرد.
«تبدیل شدن به مونرو همیشه برای (نورما جین بیکر) ساعت ها وقت می برد.آنا دی آرماس، بازیگر شگفت انگیزی است که نقش مرلین را بازی می کند. به گمانم او نیز چهار ساعت در اتاق چهره پردازی وقت صرف می کرده است. بنابراین وقتی آنها را روی پرده می بینید، آنها واقعا وجودندارند. شبیه یک تصویر جذاب اند. اما برای امرار معاش، متحمل رنج فراوان می شوند.»
.

«با پا به سن گذاشتن هنوز نقش‌هایی به مونرو داده می‌شد که یک ستاره جوان باید بازی کند، و او احساس تحقیر می‌کرد. شما نمی توانید در سن 40 سالگی به بازی در نقش یک بلوند احمق ادامه دهید. برخی می گویند که او خودکشی کرده است. من لزوماً خودکشی را تصور نمی کنم..به عقیده من او ممکن است از چیزی مانند ناامیدی شدید مرده باشد.»
.
این رمان نویس برنده جایزه چنین نتیجه گیری کرد: «مونرو در جهان شهرت پیدا کرد، اما این هویتی نیست که می توانست با آن زندگی کند. این چیزی است که برای بسیاری از مردان پول زیاد آورده است، اما نه برای خود مونرو. وقتی او در 36 سالگی درگذشت، پول کافی برای تشییع جنازه مناسب نداشت.»