بایگانی‌ها

واکنش متوسط منتقدان به فیلم‌های کن

در مجموع امتیازی که منتقدان در جدول اسکرین‌دیلی به فیلم‌های بخش مسابقه دادند به طور میانگین کم‌تر از سه ستاره است و تنها «آنورا» ساخته شان بیکر توانسته در میان فیلم‌های بخش مسابقه امسال نظر منتقدان را در این جدول جذب کند و بیشتر از سه ستاره بگیرد. میانگین امتیاز این فیلم 3.3 است.

🔹«آنورا» و «پارتنوپه(پارتنوپ)» ساخته پائولو سورنتینو و «مارچلو میو» ساخته کریستف اونوره، بیست و یکم ماه مه (اول خرداد) برای نخستین بار به نمایش درآمدند. ولی فیلم‌های اونوره و سورنتینو چندان مورد توجه قرار نگرفته‌اند. دست‌کم جدول منتقدان اسکرین‌دیلی و امتیازها نشان می‌دهد که سورنتینو با میانگین امتیاز 1.6 و کریستف انوره با امتیاز 1.4 در قعر جدول در کنار پل شریدر(1.8) و علی عباسی(1.7) قرار گرفته‌اند.

🔹در جدول امتیازدهی منتقدان فرانسوی در مجله لو فیلم فرانسه واکنش‌ها به فیلم «آنورا» متوسط است و تنها منتقد مجله قدیمی «پوزیتیف» این فیلم را شایسته جایزه نخل طلا می‌داند و همه به این فیلم امتیاز نداده‌اند. شرایط امتیازدهی برای فیلم «مارچلو میو» هموطن منتقدان فرانسوی باز بهتر است هر چند که هیچ‌کدام فیلم را شایسته نخل طلا ندیده‌اند. در مورد فیلم سورنتینو ، منتقد کایه دوسینما فیلم را شایسته نخل دانسته و منتقد پوزیتیف به فیلم بی‌ارزش داده است. اما همه منتقدان فرانسوی، فیلم «پارتنوپه» را ندیده‌اند و جای بسیاری از امتیازها خالی است. با توجه به این جدول فرانسوی‌ها کماکان نخل طلا را شایسته ژاک اودیار برای «امیلیا پرز» می‌دانند.