بایگانی‌ها

واکنش مثبت منتقدان به «مردشمالی»

واکنش مثبت منتقدان به «مردشمالی»
واکنش مثبت منتقدان به «مردشمالی»

یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال حماسه وایکینگ رابرت اگرز، «مرد شمالی» بوده است. اگرز خودش در مورد سختی کار در دوران تولید برای حفظ سطح بالایی از دقت اظهار نظر کرده است. فیلم الکساندر اسکاشگورد را در نقش املث یک شاهزاده وایکینگ دنبال می کند که در تلاش برای انتقام گرفتن از مرگ پدرش، پادشاه هورووندیل (ایتن هاک) است. املث زندگی خود را وقف این مانترا می کند: «پدر، من انتقامت را خواهم گرفت. مادر تو را نجات خواهم داد. من تو را خواهم کشت، فولنیش.»

.
«مرد شمالی» با واکنش مثبت منتقدان روبرو شده است. جاستین چانگ در لس آنجلس تایمز امتیاز کامل 100 از 100 را به «مردشمالی/نورتمن» می‌دهد و می‌نویسد:« خوشبختانه، اگرز فیلم می‌سازد، نه مقاله‌های تحقیقاتی، و نقطه‌ی قوت او بستری است که ویژگی‌های خاص فیلم هنری‌اش با استعداد واقعی اگرز برای فن‌نمایش‌ هالیوودی در هم می‌آمیزد. شاهد گفت‌وگوی خودآگاهانه‌ای باشید که گاه شاعرانه تا حد شکنجه اوج می‌گیرد.»

مت میتوم از «فیلم» چنین «مردشمالی» را ستایش می‌کند:« یک حماسه واقعاً متمایز که خشونت وحشیانه، نقش‌آفرینی‌های قدرتمندانه و تصاویر ماورایی را در آتشفشان انتقام می آمیزد.مردشمالی غیر قابل چشم پوشی است.»

هانا فلینت در امپایر نیز فیلم را می ستاید و می نویسد که «مرد شمالی» یک حماسه سینمایی در حد و اندازه اسلافش است.

.

پیتر بردشاو در گاردین فیلم رابرت اگرز را پسندیده و چنین نوشته است:« مرد شمالی داستانی وحشتناک خشن، پوچ گرایانه و پر هرج و مرج درباره چرخه بی پایان خشونت است، انتخاب بین دوست داشتن دوستان و نفرت از دشمنان – که مشخص می شود اصلاً گزینه نیست، و رشته سرنوشتی که زهرابه ی خوش طعم مردانگی از آن می چکد. . فیلم کاملاً بیدادگرانه است، با برخی چشم اندازهای بصری حماسی از جهان در حال شعله ور شدن. من نمی‌توانستم چشم از فیلم بردارم.»