بایگانی‌ها

واگویه‌های زنانه

واگویه‌های زنانه
واگویه‌های زنانه

«حرف‌های زنانه» ساخته سارا پلی نامزد دو جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اقتباسی از اسکار براساس کتابی به همین نام نوشته  میریام توئز و الهام گرفته از رویدادهای واقعی  جامعه منونایت ساخته شده است.

داستان در مستعمره منزوی و مذهبی منونایت اتفاق می‌افتد جایی  که  زنان  می‌کوشند   از یک اپیدمی سوء استفاده نجات پیدا کنند. گروهی از زنان که از موارد متعدد سوء استفاده جنسی که به تازگی در مستعمره  کشف شده‌، خسته شده اند، در انبار علوفه گرد هم می‌آیند تا درباره نحوه واکنش به شرایط صحبت کنند.

 

«حرف‌های زنانه» نقش آفرینی‌های جذاب و پیچیده و احساسی از  گروه خیره کننده بازیگران  دارد که شامل نامزدهای اسکار رونی مارا و جسی باکلی و برنده اسکار فرانسیس مک دورمند می شود، فیلم درامی از افشاگری‌های دلخراش،پر از همدلی و  اتحاد و  در جستجوی آسودگی است.

هیلدور گودنادوتیر  آهنگساز فیلم و برد پیت با کمپانی پلن بی از سرمایه گذاران «حرف‌های زنانه» است. فیلمی که با استقبال تماشاگران در زمان اکران روبرو نشد و خیلی سریع  در وی.او.دی‌ها پخش شد.

 

سال 2006  نخستین باری  است که سارا پلی(بازیگر سریال قصه‌های جزیره) نخستین فیلمش(دور از او ) را ساخت .پلی مهارت های بی بدیل خود را به عنوان فیلمنامه نویس و کارگردان در «حرف‌های زنانه»به نمایش می گذارد. این فیلم در عین حال در نقد ظلم و ستم مردسالارانه وحشیانه است – نقدی که به وضوح به فرهنگ گسترده‌تر و سکولار  تسری می‌یابد – در حالی که به باورها و سنت‌هایی که شخصیت‌هایش در آن پرورش یافته‌اند احترام می‌گذارد.  اگرچه «حرف‌های زنانه» با درد  و رنج ناشی از تروما آکنده شده ، اما حس سرسختانه از شگفتی و شادی آرام در اجتماع  زنانه در فیلم جاری  می‌شود. «حرف‌های زنانه»  تماشاگر را در سفری پر از خشم، اندوه، خِرد و امید به یک نتیجه پیروزمندانه و لذت بخش می رساند.

 

از نقل قول‌های مشهور فیلم:«امید به ناشناخته، خوب است. بهتر از نفرت از آشناست.» « چرا عشق – فقدان عشق، پایان عشق، نیاز به عشق – منجر به این همه خشونت می شود؟»