بایگانی‌ها

وسترن، نوآر و پاندمی!

وسترن، نوآر و پاندمی!
وسترن، نوآر و پاندمی!

آری آستر درباره جزئیات فیلم جدیدش، «ادینگتون» توضیح داد. «ادینگتون» یک وسترن معاصر است که در دوران پاندمی داستانش اتفاق می‌افتد. محل وقوع داستان در یک شهر معدن مس خیالی در نیومکزیکو است.

 

در ماه آوریل، مدیرفیلمبرداری موروثی،پاول پاگرزلسکی که با آری آستر همکاری می‌کند به طور مختصر گفت که زمان فیلمبرداری «ادینگتون» تابستان امسال است. آری آستر نیز  چند سال پیش درباره «ادینگتون» توضیحاتی داده بود:« دورانی بود که من به ساخت میدسامر به عنوان نخستین فیلم بلندم فکر می‌کردم. و دورانی بود که فیلمنامه دیگری به نام ادینگتون در ذهنم داشتم که اولین فیلم من بشود. مدت پنج سال تلاش کردم  یک فیلم نوآر و سترین و تلخ با ته مایه کمدی بسازم. اما فیلم بعدی من ادینگتون نخواهد بود. گوآنکه هنوز می‌خواهم ادینگتون را بسازم. من اول موروثی را ساختم. همیشه فیلمنامه میدسامر در جیب عقبم بود! انگار که ساخت میدسامر برای من حی و حاضر باشد. ادینگتون داستان معاصری دارد:یک پایش در وسترن و پای دیگرش در ژانر نوآر است. بنابراین فیلمی نوآر، وسترن و کمدی سیاه است.»

 

ماه گذشته آستر به نیویورک تایمز گفت که فیلم بعدی او قطعا وسترن است.«بو می‌ترسد» جدیدترین تجربه کارگردانی آستر با بازی واکین فینیکس منتقدان را به دو جبهه موافق و مخالف تقسیم کرد. آستر با ساخت دو فیلم «موروثی» و «میدسامر» پایگاه طرفداران جدی دارد. سه فیلم او همگی در کمپانی A24 به تولید رسیدند. احتمالا «ادینگتون» نیز در این کمپانی تولید می‌شود.