بایگانی‌ها

وقت‌گذرانی با یک احمق!

▪️پل شریدر در مصاحبه جدیدی با لوموند در قامت منتقد سینما هم درآمده و در بخشی به انتخاب بازیگران مارتین اسکورسیزی در «قاتلان ماه کامل» خرده می‌گیرد.

🔹او می‌گوید:«مارتی مرا با یک مینیاتوریست فلاندری مقایسه می کند. او ترجیح می دهد نقاشی های دیواری دوره رنسانس را نقاشی کند. 200 میلیون دلار به او بدهید، به ناچار یک فیلم خوب از آن بیرون می آید. با این حال، ترجیح می‌دهم لئوناردو دی‌کاپریو نقش پلیس را در فیلم قاتلان ماه گل بازی می‌کرد تا نقش یک احمق را . گذراندن سه ساعت و نیم در کنار یک احمق زمان زیادی است.»

🔹شریدر یک ماه پیش گفت که فیلم‌های دوستانش را نقد نمی‌کند. نقد پل شریدر ماجرای را به یادمی‌آورد که مارتین اسکورسیزی و دی‌کاپریو پیشتر درباره آن صحبت کردند. ابتدا قرار بود «قاتلان ماه گل» درباره تحقیقات سازمان فدرال آمریکا درباره قتل‌های مردم قبیله اوسیج در دهه بیست میلادی در اوکلاهما باشد.
دی‌کاپریو هم قرار نبود نقش ارنست را بازی کند. اسکورسیزی به مجله تایم گفت:« پس از یک مقطعی متوجه شدم دارم فیلم درباره سفیدپوستان می‌سازم. یعنی برداشتی از بیرون به ماجرا داشتم که نگرانم کرد.»

🔹بنابراین اسکورسیزی نگاهش را به داستان تغییر داد. شخصیت اصلی داستان اولیه تام وایت(که قرار بود دی کاپریو بازی کند) و وظایف او و رئیسش جی.ادگار هوور بود. هوور سازمان فدرال آمریکا را بنیان گذاری کرد. اسکورسیزی و اریک راث داستان پیدایش سازمان فدرال آمریکا را به داستانی تبدیل کردند که در نهایت به «قاتلان ماه گل» تبدیل شد.