بایگانی‌ها

پرده سوم ضعیف و تیره و تار

پرده سوم ضعیف و تیره و تار
پرده سوم ضعیف و تیره و تار

نخستین ریویوها برای «بتمن» ساخته مت ریوز منتشر شده است. احیای دوباره ی تلخ و جسورانه از مت ریوز کارگردان «جنگ سیاره میمون‌ها» با بازی رابرت پتینسون در دومین سالی که شنل بتمن را روی دوشش انداخته و ، از سایه و تاریکی بیرون آمده است. او در شهر گاتهام با سرکش هایی مانند زن گربه ای زوئی کراویتز) و پنگوئن (کالین فارل ) روبرو می شود.

.
نخستین نقدها فیلم مت ریوز را با «بتمن شروع می‌کند»(کریستفر نولان،2005) مقایسه کرده است که به سال‌های ابتدایی بروس وین(کریستین بیل) می‌پرداخت. منتقد سایت کامیک بوک، 4 ستاره از 5 به فیلم داده است و می‌نویسد:«فیلم دیدگاه خیره کننده و تاز‌ه‌ی به شخصیت بتمن، جهان، و افسانه او دارد که در نهایت درهم و برهم و در طول راه گم می‌شود…[به طرفداران] دریچه ای برای آینده امیدوارکننده‌تر چندگانه ارائه می‌دهد .»
_

دیوید رونی از هالیوود ریپورتر می نویسد که جدیدترین فیلم دی سی و برادران وارنر «یک اثر ژانریک غم انگیز است که در آن تجملات ابرقهرمانی شنل و کلاه، بت موبیل و وسایل جالب در بافت های نوآر تیره و تار یک داستان پلیسی با طرح ریزی پیچیده قرار گرفته است. ” اگرچه بتمن به عنوان یک «اثر پراحساس از فساد و هرج و مرج» توام با «هیجان » ستایش می شود، اما فاقد طنز است. فیلم ریوز متوجه این نکته است که جایی در امتداد مسیر شخصی – احتمالاً کریستوفر نولان – تصمیم گرفت که فیلم های بتمن دیگر سرگرم کننده نباشند….»
.

برایان لوری از سی‌ان‌ان تاریک‌ترین «شوالیه تاریکی» را که طرفداران سفت و سخت او مدت‌ها آرزویش را داشتند، تمجید می‌کند، اما از مدت زمان سه ساعته فیلم پلیسی‌ خرده می گیرید.
_

جانی اولکسینسکی در نقدی منفی در نیویورک پست با انتقاد از بتمن به عنوان “بی مزه و فراموش شدنی” و “بیش از حد تیره و تار”، می نویسد که مدت زمان طولانی “نوآر کارآگاهی با ضرباهنگ آهسته” باعث “به زحمت دنبال کردن یک داستان معمولی” می شود.
__

نقدهای دیگر مانند راس بنویم از کولایدر که نقد مثبتی درباره فیلم نوشته است از پرده سوم ضعیف فیلمنامه انتقاد کرده است.

_
منتقد ورایتی، پیتر دبروژ می‌نویسد:«مت ریوز، دیدگاه جدیدی را به آسان‌ترین شخصیت قابل تصور دی‌سی ارائه می‌کند و عناصر فیلم‌های نوآر و فیلم‌های ترسناک با درجه بندیR را به داستان آورده است.»