بایگانی‌ها

«پست» را ایستاده تشویق کردند

«پست» را ایستاده تشویق کردند
«پست» را ایستاده تشویق کردند

شب گذشته نخستین نمایش «پست» ساخته جدید اسپیلبرگ در سالن داریل زانوک نیویورک به نمایش درآمد که با تشویق فراوان حضار همراه شد. داستان فیلم به افشای اسناد محرمانه پنتاگون درباره جنگ ویتنام می‌پردازد که توسط روزنامه واشنگتن پست در سال 1971 رخ داد. مریل استریپ نقش کتی گراهام خبرنگار روزنامه و تام هنکس نقش بن بردلی سردبیر واشنگتن پست را بازی می‌کنند.

در نشست پرسش و پاسخ پس از نمایش فیلم، عوامل صحبت‌های مختلفی درباره فیلم و حواشی بیرونی بیان کردند. ایمی پاسکال تهیه‌کننده اثر به حضار گفت: «زمانی که فیلمنامه‌ی لیز هانا به دستم رسید، کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری 2016 در اوج خود قرار داشت و من تقریبا مطمئن بودم که هیلاری کلینتون برنده رقابت خواهد بود. این داستان نیز درباره زنی است که هویت خود را پیدا می‌کند و به تبع آن، یک کشور هویت خود را باز می‌یابد. بنابراین به‌نظرم رسید داستان فوق‌العاده‌ای است.» او در ادامه می‌افزاید: «هرچند انتخابات در نهایت به مسیر دیگری رفت، اما این تم همچنان آن‌قدر اهمیت داشت که در آن کاوش کنیم و این اهمیت شاید بیش از هر زمانی بود.»

مریل استریپ که شاید بهترین انتخاب بود برای نقش زنی که برای حضور در یک حرفه مردانه اعتماد به نفس پیدا می‌کند، گفت توانسته به سرعت برای نقش آماده شود. او صرفا برای این کار زندگی‌نامه‌های خودنوشت گراهام و بردلی را در طول ساخت خوانده است. تام هنکس هم از این گفت که شخصا بن بردلی را می‌شناخت و حتی برحسب تصادف در آخرین روز زندگی بردلی او را ملاقات کرده است. بنابراین برای ایفای نقش او اشتیاق زیادی داشته است.

مهم‌ترین بخش جلسه، صحبت‌های استیون اسپیلبرگ بود که بخشی از آن را می‌توانید با زیرنویس اختصاصی در دنیای تصویر آنلاین مشاهده کنید. فاکس قرن بیستم «پست» را از 22 نوامبر به سینماها می‌آورد.