بایگانی‌ها

پنج فیلم درخشان کره‌ای که باید دیده شود

پنج فیلم درخشان کره‌ای که باید دیده شود
پنج فیلم درخشان کره‌ای که باید دیده شود

فیلم‌های کره‌ای تحسن‌برانگیز بسیاری برای دیدن وجود دارد که انتخاب از بین آن‌ها دشوار است. با این وجود، ما در این نوشتار پنج فیلم کره‌ای باکیفیت و ارزشمند را معرفی می‌کنیم که می‌تواند برای شما جالب باشد.

 

  1. دریاسالار: امواج خروشان (۲۰۱۴) The Admiral: Roaring Currents

پیش از فیلم «انگل»، فیلم جنگی «دریاسالار: امواج خروشان» به عنوان پربیننده‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم در کره‌ی جنوبی شناخته می‌شد. این فیلم ماجرای جنگ ایمجین را به تصویر می‌کشد که در طی آن ژاپن به پادشاهی چوسان در کره‌ی جنوبی حمله کرد. در واقع این فیلم بر جنگی تمرکز دارد که نماد مقاومت کره‌ی جنوبی شناخته می‌شود.

چویی مین سیک، بازیگر نقش اول این فیلم است. او نقش دریاسالاری به نام یی سان شین را بازی می‌کند که فرماندهی نبرد میونگ نیانگ را بر عهده دارد. او یک ناوگان کوچک مشتمل بر ۱۳ کشتی را در اختیار دارد که با آن به جنگ ۱۳۰ کشتی جنگی ژاپنی می‌رود. با این وجود دریاسالار عقب نشینی نمی‌کند. جنگ بسیار شدید و وحشتناک است و کره‌ای با تمام قوا علیه متجاوزان می‌جنگند.

در پایان فیلم، مخاطب متوجه خواهد شد که چرا این دریاسار بسیار در کره محترم است و از او با ساخت مجسمه‌اش در مرکز سئول تجلیل می‌شود.

 

  1. قطار بوسان (۲۰۱۶) Train to Busan

این فیلم که در ژانر زامبی ساخته شده است ماجرای مسافران قطار سئول به بوسان است. این فیلم داستان شیوع زامبی‌ها را به نمایش می‌گذارد. گروهی از بازماندگان این طغیان، قصد دارد با قطاری از سئول بگریزند و به بوسان که پناهگاه امنی است برود.

برعکس زامبی‌های قدیمی غربی که حرکتی آهسته داشتند،  زامبی‌های شرقی این فیلم، دوندگان تیزپایی هستند که می‌توانند دیگران را در عرض چند ثانیه آلوده کنند. بسیاری از مخاطبان این فیلم را به دلیل افزودن یک هسته‌ی احساسی بسیار خوب به داستان سنتی زامبی، تحسین کردند.

قطار بوسان افزون بر این که یک فیلم ترسناک است، تفسیر اجتماعی هجوگونه‌ای نیز دارد؛ این فیلم طبقه‌ی بالای جامعه را نشان می‌دهد که چگونه در هنگام بحران دچار پریشانی شده است.

 

  1. پیرپسر (۲۰۰۳) Oldboy

در این فیلم نیز چویی مین سیک ایفای نقش کرده است. این فیلم یک فیلم پرحاده‌ی هیجان‌انگیر است که توجه و تحسین منتقدان را به خود جلب کرده است «پیرپسر» یکی از بهترین فیلم‌های کره‌ای به شمار می‌آید که تا به امروز ساخته شده است.

این فیلم بر محور زندگی مردی به نام اوته سا، جریان می‌یابد. مردی که به مدت ۱۵ سال به شکلی مرموز از خانواده‌اش جدا و در فضایی شبیه به اتاق هتل، زندانی می‌شود. هویت کسی که او را به اسارت کشیده و دلیل این اسارت، مشخص نیست. اوته سا به گونه‌ای کاملا ناگهانی و مرموز آزاد می‌شود. حالا او به دنبال این است که دریابد که چرا این سال‌های زندان به او تحمیل شد؟

در این فیلم سکانسی وجود دارد که رقص باله را در تالاری به نمایش می‌گذارد. صحنه‌ای که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

 

  1. کشتی‌شکسته روی ماه (۲۰۰۹) Castaway on the Moon

اگر به دنبال تماشای فیلمی شادی‌افزا هستید، حتما کمدی رمانتیک کشتی‌شکسته روی ماه راه انتخاب کنید. این فیلم به رابطه‌ی میان شخصی که از زندگی در شهر فرار کرده و در جزیره‌ای سکنی گزیده و شخص دیگری که تنهایی و گوشه‌نشینی را انتخاب کرده، می‌پردازد.

آقای کیم به دلیل این که از پس بدهی‌های بسیارش برنمی‌آید، تصمیم به خودکشی می‌گیرد. او خود به درون رود هان در سئول پرتاب می‌کند و از جزیره‌ی کوچکی سر در می‌آورد. او به دلیل این که شنا بلد نیست، نمی‌تواند از این جزیره بیرون برود. تنها کسی که از حضور او در این جزیره آگاه می‌گردد، دختر گوشه‌گیری به نام کیم است که هنگام عکس گرفتن از ماه متوجه آقای کیم می‌شود.

این دو یک روش ارتباطی بین خودشان ایجاد می‌کنند. دختر پیغام خود را از طریق بطری به جزیره می‌فرستد و آقای کیم روی شن‌های ساحل می‌نویسد. آقای کیم می‌آموزد که زندگی تنها دردسر نیست و زیبایی‌های آن بیشتر است و دختر روند دیگری را در زندگی آغاز می‌کند و کم‌کم از گوشه‌نشینی و تنهایی‌گزینی دست برمی‌دارد.

 

 

  1. مادر (۲۰۰۹) Mother

 

این فیلم ماجرای زنی را روایت می‌کند که از شوهرش جدا شده و حالا تمام تلاش خود را بر نجات پسرش که دوجون نام دارد، معطوف کرده است. در این فیلم بازیگر پیشکسوت کره‌ای، Kim Hye-ja ایفای نقش کرده است. در طول فیلم پسر این زن متهم به قتل دختری می‌شود و پلیس او را دستگیر می‌کند. مادر دوجون، برای اثبات بی‌گناهی فرزندش تلاش می‌کند. از این رو او در پی کشف حقایق پنهان شده پشت این قتل برمی‌آید.

این فیلم عشق عمیقی را که این مادر به پسرش دارد، برجسته می‌کند و نشان می‌دهد که او حاضر است تا چه اندازه برای پشتیبانی از پسرش تلاش کند. او در جریان تلاش‌هایش، مخاطب را وارد داستانی رازآلود، جذاب و سرگرم‌کننده می‌کند.

اگر شما به داستان‌های پر پیچ و تاب علاقه دارید، این فیلم را تماشا کنید. فیلمی که در پایان با فاش کردن آن چه که در آن شب شوم اتفاق افتاد، شما را غافلگیر خواهد کرد.

مترجم: سمیرا نوری