بایگانی‌ها

پیش‌بینی برندگان اسکار امسال

پیش‌بینی برندگان اسکار امسال
پیش‌بینی برندگان اسکار امسال

تا ساعاتی دیگر شاهد برگزاری مهم‌ترین رویداد سینمایی سال خواهیم بود و برگزیدگان آکادمی با دست آوردن مجسمه‌های طلایی به تاریخ اسکار و سینما می‌پیوندند. اما سوال این‌جا است: برندگان امشب چه کسانی خواهند بود؟

اگر شما هم جز آن دسته از کسانی هستید که برای حدس زدن برندگان اسکار 2017 هیجان دارند و یا حتی در نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی‌های اینترنتی شرکت کرده اید، در این گزارش می‌توانید جمع‌بندی تمام پیش‌بینی‌ها و بررسی‌های آماری و سینمایی را مرور کنید. پیش‌بینی‌هایی که به احتمال زیاد درست از آب در خواهند آمد مگر آن که اعضای آکادمی برنامه ویژه‌ای برای سورپرایز کردن مخاطبان سینما داشته باشند!

پیش‌بینی برندگان هشتاد و نهمین مراسم اسکار را در دنیای تصویر آنلاین بخوانید:

 

جلوه‌های ویژه

برخلاف چند سال گذشته، هیچ‌کدام از مدعیان اصلی اسکار در این بخش حضور ندارند و گمانه‌زنی‌ها از شانس بیشتر «کتاب جنگل» برای بردن جایزه خبر می‌دهد. اما شنیدن نام‌های دیگر در شب مراسم هم نباید خیلی غافلگیرکننده باشد.

تدوین

یکی از بحث‌های اصلی در پیش‌بینی‌ها مربوط به همین بخش است. اکثرا اعتقاد دارند که تام کراس برای «لالا لند» دومین اسکار خود را در رشته تدوین به دست خواهد آورد. در مقابل عده‌ای هم اسکار قبلی او برای «ویپلش» را دلیلی می‌دانند برای برگزیده شدن تدوین «هکسا ریج».

چهره‌پردازی

این هم یکی دیگر از بخش‌هایی است که نظر قاطعی درباره آن وجود ندارد. اما بررسی جایزه‌های صنفی، نشان می‌دهد که احتمالا «پیشتازان فضا» با اندکی اختلاف نسبت به «جوخه انتخار» شانس بیشتری دارد.

طراحی لباس

در پیش‌بینی‌های اولیه جایزه این بخش را هم برای «لالا لند» گذاشته بودند کنار؛ تنها فیلم غیرتاریخی که نامزد این جایزه شده. اما در روزهای گذشته شانس «جکی» به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده و بعید نیست که برنده اسکار شود.

فیلمبرداری

این هم یکی دیگر از جوایزی است که اکثرا  روی آن اتفاق نظر دارند: «لالا لند»

 

طراحی صحنه

اگرچه کارشناسان فن اعتقاد دارند که «لالا لند» در این رشته  هم بخت اصلی است، خیلی‌ها جایزه را حق «جانوران شگفت‌انگیز و…» یا «ورود» می‌دانند.

صدا

در بخش تدوین صدا یا ترکیب صدا معمولا فیلم‌های موزیکال مدعی به حساب می‌آیند. امسال هم در بخش صدا رقابت میان «لالا لند» و «هکسا ریج» و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که جایزه ترکیب صدا به «لالا لند» و تدوین صدا به «هکسا ریج» می‌رسد.

 

فیلم، انیمیشن و مستند کوتاه

در بخش‌ فیلم‌های کوتاه معمولا پیش‌بینی کار سختی است مگر آن که اثر شاخصی در کار باشد که فراتر از اعضای آکادمی در میان عموم مخاطبان هم شهرت پیدا کند. امسال انیمیشن کوتاه پایپر «جوجه» پیکسار چنین وضعیتی دارد و اکثرا احتمال می‌دهند که در غیاب انیمیشن‌ بلندی از پیکسار، در بخش کوتاه جایزه به این استودیوی همیشه محبوب آکادمی برسد.

مستند

در بخش مستند با چند مدعی پر سر و صدا سر و کار داریم. «سیزدهم»، «من کاکاسیاهت نیستم»، «آتش در دریا» و «او.جی : ساخت آمریکا»  امسال در مجامع سینمایی با استقبال گسترده‌ای مواجه شده اند اما سابقه محافل هنری در فصل جوایز نشان می‌دهد که «او. جی: ساخت» آمریکااز شانس بیشتری نسبت به رقبای خود برای کسب مجسمه طلایی برخوردار است.

موسیقی و  ترانه

تصور کنید که یک فیلم موزیکال مدعی اصلی اسکار باشد و بعد در بخش‌های مربوط به موسیقی جایزه نبرد! به سختی می‌شود در جایزه‌ موسیقی متن و ترانه برای قطعه «شهر ستارگان»  از فیلم «لالا لند» شک کرد.

انیمیشن

در رقابت نزدیک میان نامزدهای بخش انیمیشن بلند، اکثر پیش‌بینی‌ها به سمت «زوتوپیا» است. ولی اگر در پایان مراس دیدید که جایزه به انتخاب‌های خاص‌تری مانند «کوبو و دوتار» یا «لاک‌پشت سرخ» و «زندگی من به‌عنوان یک کدو» رسید خیلی هم تعجب نکنید.

فیلم خارجی

در تمام پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌ها، از «فروشنده» به‌عنوان برنده احتمالی اسکار امسال یاد شده است. بعضی‌ها هم هنوز برای «تونی اردمن» شانس قائل اند اما نباید فراموش کرد که دو نامزد دیگر این بخش یعنی «مردی به نام اوو» از سوئد و «سرزمین مین» از دانمارک به نسبت فیلم مارین آده همخوانی بیشتری با سلیقه آکادمی دارند.

بازیگر مکمل زن

در این بخش همه منتظر اند تا وایولا دیویس برای «حصارها» یک جایزه دیگر بگیرد و طبق معمول با یک نطق طولانی آکادمی را مستفیض کند!

بازیگر مکمل مرد

در این بخش هم بررسی جایزه‌های معتبر قبلی از یک نتیجه قطعی خبر نمی‌دهند اما حضور ماهرشلا علی بازیگر سیاهپوست و مسلمان «مهتاب» می‌تواند یکی دیگر از لحظات جذاب اسکار باشد.

بهترین فیلمنامه

به نظر می‌رسد که «لالا لند» در بخش فیلمنامه شانس چندانی نداشته باشد و اسکار فیلمنامه اقتباسی و اریژینال میان دو مدعی دیگر امسال یعنی «مهتاب» و «منچستر بای د سی» تقسیم می‌شود.

بازیگر زن اصلی

یکی از عناصری که در موفقیت «لالا لند» تاثیر چشمگیری داشته بازی درخشان اما استون است و به نظر می‌رسد که با وجود نامزدی ایزابل هوپر و ناتالی پورتمن (که به دلیل بارداری در مراسم حضور ندارد!) شاهد تشویق شدن استون توسط جمعیت خواهیم بود.

بازیگر مرد اصلی

در حالی که اکثرا اسکار کیسی افلک  برای «منچستر بای د سی» را قطعی می‌دانند، در هفته‌های اخیر شانس دنزل واشنگتن برای کسب اسکار سوم به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. این جایزه هم می‌تواند یکی از غافلگیری‌های امسال اسکار باشد.

 

کارگردان

روی اسکار دیمین شزل پسر طلایی هالیوود تقریبا همه به اتفاق نظر رسیده اند.

 

 

فیلم

باید اتفاق عجیب و غریبی بیافتد که اسکار منتخب اعضای آکادمی در پروسه رای‌گیری به فیلمی غیر از «لالا لند» برسد.