بایگانی‌ها

کابوس یک هفته‌ای

کابوس یک هفته‌ای
کابوس یک هفته‌ای

دارن آرونوفسکی در کارنامه‌اش چندین اثر تحسین شده دارد. آثاری مانند «مرثیه‌ای برای یک رویا»، «کشتی‌گیر»، «چشمه» و «قوی سیاه» که باعث شدند فیلم بین‌ها همیشه برای این کارگردان سر و دست بشکنند. «مادر» با بازی جنیفر لارنس ، خاویر باردم و اد هریس اثر تازه‌ی آرونوفسکی است که در فستیوال ونیز نمایش داده خواهد شد. آنچه که درباره‌ی‌ فیلم می‌دانیم این است که داستان حول رابطه‌ی آرام یک زن و شوهر اتفاق می‌افتد که با آمدن مهمان‌هایی به خانه‌شان از هم می‌پاشد.

 فیلم با دوربین‌های شانزده میلیمتری فیلمبرداری شده و دارن آورنوفسکی توضیح داده که فیلمنامه را در یک هفته نوشته است. دارن آرونوفسکی: «من همیشه به خواننده‌ها و ترانه‌سراها حسودی کرده‌ام اینکه می‌توانند در طی چند روز متنشان را بنویسند. ایده‌ی این داستان را در ذهنم داشتم و کم کم حس کردم که درحال بال و پر گرفتن است. به یک تعطیلات طولانی مدت رفتم و آن چه که در ذهنم بود را روی کاغذ آوردم. این که سعی کنی یک احساس را در بند کنی و داستان دو ساعته‌ای را از آن بسازی نکته‌ی مهم این پروسه بود. حالا باید نتیجه‌اش را دید که چگونه از آب درآمده.»

 ساختن فیلمنامه‌ای که فقط در طی یک هفته نوشته شده به خودی خود ریسک بزرگی است، هر چند این فیلمنامه قطعا در مراحل تولید دچار تغییر شده. آرونوفسکی همین طور اشاره کرده که «مادر» از بین آثار اخیرش بیشترین شباهت را به «قوی سیاه» دارد. شاید معنای این حرف تمرکز بر روی احساسات و روانشناسی سورئالی است که در «قوی سیاه» به شکلی قدرتمند شاهدش بودیم. در «قوی سیاه» ناتالی پورتمن به این جهان کابوس وار پا گذاشت و تحسین همه را برانگیخت. حالا باید دید جنیفر لارنس آیا از پسش برخواهد آمد یا نه.