بایگانی‌ها

کریستوفر نولان در خفا یک خوره کمدی است!

کریستوفر نولان در خفا یک خوره کمدی است!
کریستوفر نولان در خفا یک خوره کمدی است!

شاید بتوان با خیالت و راحت و با اطمینان اعلام کرد که بین تمام بلاک‌باسترسازانی که امروزه در دنیای سینما فعالیت می‌کنند، کریستوفر نولان نسبت به بقیه نگاهی جدی‌تری دارد. او در تک‌وتوک مصاحبه‌هایی که انجام داده است کاملا متفکرانه صحبت می‌کند، به نحوه معرفی فیلم‌هایش دقت می¬کند و به طور کلی اگر دقت کنید در فیلم‌‌هایش از عنصر خنده به ندرت استفاده می‌شود. اما آن‌طور که ادگار رایت به تازگی اعلام کرده، نولان هم هم‌چون بقیه ما از شنیدن یک جوک خوب لذت می‌برد.
این کارگردان در مصاحبه صوتی که با برنامه مصاحبه هفتگی نردیست داشته است، درباره سال‌های اولیه مسیر حرفه‌ای خود صحبت کرده‌است. یعنی همان دورانی که مشغول کارگردانی سریال کمدی «فرنچ و ساندرز» بود. (یک سریال کمدی بریتانیایی که از سال 1987 ساخته شد و هفت فصل ادامه پیدا کرد) رایت بعدا متوجه شده‌ است که نولان یکی از طرفداران این سریال نه چندان با اهمیت بوده است.
او در این باره می‌گوید: «یک روز داشتم با کریس نولان صحبت می‌کردم و به طرز باورنکردنی بحث به این سریال کشید. مساله جالب این است که کارگردان «تلقین» و «شوالیه تاریکی» به من گفت: صبر کن، تو قسمت ویژه کریسمس «فرنچ و ساندرز» را کارگردانی کردی؟ چطوری؟ چرا؟ یعنی چه؟»
«باید درباره نولان این مساله را بدانید که او به صورت مخفیانه، یک خوره کمدی است. کمدی که البته هیچ‌گاه در فیلم‌هایش به کار نمی‌گیرد.»
راستش را بخواهید اگر نولان که در عصر کمدی‌های کلاسیک بریتانیایی بزرگی همچون «مونتی پایتن» و «فالتی تاورز» بزرگ شده‌است علاقه‌ای به کمدی نداشت، باید تعجب می‌کردیم. البته این خبر با تمام عجیب بودنش به اندازه این قضیه که ترنس مالیک یکی از طرفداران جدی فیلم «زولندر» (بن استیلر – 2001) هست، شوکه کننده نیست! ولی باز هم تصور نولان در حال خندیدن شدید به یک سریال کمدی سخت است. با این حال، بدمان نمی‌آید اگر نولان در جریان سخت آثار کمدی هم نقش داشته باشد و یا اصلا خودش به سیم آخر بزند و یک اثر کمدی بسازد.