بایگانی‌ها

کلو گولگر درگذشت

کلو گولگر درگذشت
کلو گولگر درگذشت

در «روزی روزگاری در هالیوود» ساخته تارانتینو ، مارگو رابی در نقش شارون تیت وارد کتابفروشی می‌شود تا نسخه‌ی از کتاب «تس دوربرویل» نوشته توماس هاردی را بخرد، فروشنده، مرد مو سفیدی است که چهره ش آشنا به نظر می‌رسد. نکته حیرت انگیز آن است که او کلو گولگر است، بازیگر نود ساله ای که در اواخر دهه پنجاه و اویل دهه شصت میلادی چهره شناخته شده سریال های وسترن بود. و مردم تقریبا او را به فراموشی سپرده بودند و شاید فرض می‌کردند که سال‌ها پیش مرده باشد.
.
اما کلو گولگر در سن نود و سه سالگی روز شنبه درگذشت. او سال‌های جوانی خود را به بازی در وسترن‌های تلویزیونی گذراند .در مجموعه Wagon Train نقش‌های متنوعی را بازی کرد و 104 اپیزود از سریال حضور داشت.
.
در سال‌های هفتاد و هشتاد میلادی هیچ سریالی موفقی پخش نمی شد مگر آنکه کلو به عنوان بازیگر مهمان در آن حضور داشته باشد. اما دیگر به او پیشنهاد بازی در سریال نشد درست شبیه شخصیت های برد پیت و لئوناردو دی کاپریو در فیلم تارانتینو.
ـ
اما بزرگترین لحظه زندگی هنری او در سال 1969 رقم خورد زمانی که فیلم کوتاه او در مقام کارگردان «یک روز با پسران» در رشته بهترین فیلم کوتاه در جشنواره کن نامزد شد.
او بازی در فیلم رابرت آلتمن، «مش» را نپذیرفت. در «پایلوت/pilot » سریال Falcon Crest بازی کرد اما برای سریال استخدام نشد.
در اواخر زندگی او در فیلم‌های کم هزینه ترسناک نقش آفرینی می کرد. اما یکی از بکرترین کابوی های تلویزیون باقی ماند.