بایگانی‌ها

گزارش نشست خبری «سال دوم دانشکده من»/ترانه علیدوستی که داریم من به دنبال بازیگران تازه ام

گزارش نشست خبری «سال دوم دانشکده من»/ترانه علیدوستی که داریم من به دنبال بازیگران تازه ام
گزارش نشست خبری «سال دوم دانشکده من»/ترانه علیدوستی که داریم من به دنبال بازیگران تازه ام

مرسده مقیمی                                                                                                                                دنیای تصویرآنلاین-نشست خبری «سال دوم دانشکده من» با حضور عوامل و بازیگران فیلم امروز در پردیس ملت برگزار شد. رسول صدرعاملی در ابتدای این نشست گفت: «بسیار هیجان‌زده هستم که بعد از نه سال برگشته‌ام، آن‌قدر هیجان‌زده‌ هستم انگار که اولین بار است در چنین فضایی هستم. قهرمان‌های این قصه نزدیکند به همه ما البته قطعا ضعف‌هایی هم در این فیلم دارم که این برمی‌گردد به این دوست داشتم این فضا را تجربه کنم، فضایی که پیش‌تر تجربه نشده بود. او با تشکر از حضور کوتاه بازیگران حرفه‌ای در این فیلم گفت: بسیار متشکرم که با وجود این‌که نقش‌شان کوتاه بود و به اصطلاح خاص نبود اما پذیرفتند که کنارم باشند و با حضورشان کمک کردند که این فیلم ساخته شود.»
پس از آن ردایی تهیه‌کننده فیلم گفت: امیدوارم «سال دوم دانشکده من مثل فیلم‌های قبلی آقای صدرعاملی مورد استقبال قرار بگیرد.»
صدر عاملی پاسخ به پرسش‌های متعدد اهالی رسانه مبنی بر این‌که چرا این کار دغدغه‌های انتقادی فیلم‌های پیشین‌اش را ندارد گفت:« یک خطی بودن داستان و نداشتن دغدغه جیغ و پررنگ هدف اصلی‌ام بود. دوست داشتم از ان نوع سینمای اجتماعی که این روزها اخبارمان از آن پر شده است و به حد کافی همه چیز ملتهب است فاصله بگیرم. دلم می‌خواست از رفاقت حرف بزنم. از غریزه همه ما آدم که ممکن است وجود داشته باشد اما نشان بدهم که رفاقت بر آن پیروز می‌شود و آدم می‌تواند از آن سربلند بیرون بیاید.»
او درباره انتخاب بازیگران تازه‌کار گفت: «همه آن اتوبوس بازیگر تازه کارند. از حدود نهصد نفر تست گرفتیم و باید تشکر ویژه‌ای کنم از پانته‌آ پناهی‌ها که کمکم کرد و آن جمع ۹۰۰ نفره را به سی نفر رساند. او همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر برای آن نقش‌های کوتاه از بازیگران حرفه‌ای استفاده نمی‌شد چه ایرادی به وجود می‌آمد، تاکید کرد که حضور حرفه‌ای‌ها برای من بیشترین کمک بود تا بتوانم تمرکزم را روی تازه‌واردها بگذارم.»
او در پاسخ به این‌که به این‌که آیا فیلمش نگاه نسل خودش به خیانت دهه هفتادی‌ها و روابط آزادانه آن‌هاست؛ گفت: «اصلا نگاه نسلی نداشتیم و اصلا هم به خیانت فکر نمی‌کردیم. گفتم بحث غرایز طبیعی است و اتفاقا رفاقت و دوستی و تبع آن سلامت عبور کردن از خیانتی که می‌توانست رخ دهد.»
در ادامه نیاستی بازیگر نقش اول فیلم در پاسخ به این پرسش که بازی و حتی اکت‌هایش کاملا شبیه به نگار جواهریان است و انگار از روی او کپی کرده، گفت: من واقعا رونویسی ار بازی نگار جواهریان نکردم و واقعا نمی‌دانم باید در پاسخ به این سوال چه بگویم اتفاقا چند نفر دیگر هم به من گفتند که شبیه او هستم، فرزاد حسنی مجری نشست در حالی که با لحن شوخ شباهت ظاهری او را به جواهریان رد می‌کرد از او پرسید چگونه برای این کار انتخاب شد و نیاستی در جواب گقت: سرکار بودم تماس دوستم تماس گرفت و گفت برویم تست بدهیم، آن موقع هم بازیگری را دوست داشتم اما چون معماری می‌خواندم و برایم جدی بود به آن فکر نمی‌کردم اما از لحظه‌ای کار را شروع کردم واقعا برایم جدی شد. من چون او درباره چگونگی هدایت صدرعاملی گفت: ایشان با کم‌ترین حرف ما را هدایت می‌کرد و انگار می‌خواست خودمان باشیم.
صدر عاملی نیز درباره هدایت بازیگران تازه‌کار گفت:
برای من قوه درک بازبگر مهم است. بچه‌های من در این فیلم ۷۰٪ نمی‌دانستند قصه چیست و در واقع هر روز برای‌شان نوعی کشف و شهود بود.
صدرعاملی درباره این‌که چقدر برای این فیلم درباره زنان تحقیق کرده است، گفت: در این فیلم کمتر در این‌باره تحقیق کردم چرا که تجربه‌ها قبلی به من کمک می‌کرد.
صدرعاملی در پاسخ به این‌که عده‌ای فیلمنامه را ضعیف دانسته یا فیلم را بدون پایان می‌دانستند گفت: پرویز شهباری مصر بود من فیلک بسازم چهار قصه گفت و من این را انتخاب کردم اتفاقا برای این‌که به لحن من نزدیک شود بارها بازینویسی کرد. به نظرم فیلم بهترین پایان ممکن را دارد و اصلا من این فیلمنامه را انتخاب کردم چون بسیار برایم جذاب بود و مشابه‌‌اش ساخته نشده بود.
او در پاسخ به انتقاد عده‌ای که فیلم را تز فضای دانشگاه دور می‌دانستند، توضیح داد: نزدیک یک ماه و نیم با دانشجویان علم و صنعت صحبت کردیم و از شرایطشان پرسیدیم و با تحقیقات کامل کار انجام شد.
در ادامه علی مصفا در پاسخ به علت پذیرش این متن عنوان کرد: بسیار همه چیز برایم جذاب بود از همکاری با آقای صدرعاملی تا فیلمنامه متفاوت و نو
پدرام شریفی نیز درباره حضورش گفت: اسم آقای صدرعاملی و البته کلیه تیم دوست‌داشتنی برایم بسیار جذاب بود و من هم همه تلاشم را کردم تا به نحو احسن کارم را انجام دهم امیدوارم مردم هم دوست داشته باشند.
در ادامه کریستف رضاعی درباره موسیقی این فیلم گفت: ابتدا بر اساس ارتباط این دو دوست، موسیقی ساختم. من اصلا خیانت ندیدم و اتفاقا انگار دوست می‌خواهد شوکی به رفیقش بدهد برای بیدار شدن و در قسمت دوم دوست داشتم فضای مینیمال با ریتم آرام دانشگاه را بیان کنم و موسیقی کار این‌طور شکل گرفت.
خوش خلق نیز درباره این همکاری کوتاه گفت: «خیلی برایم جذاب بود کنار آقای صدرعاملی باشم.»
در پایان صدرعاملی در پاسخ به این‌که قصد معرفی یک ترانه علیدوستی جدید داشته گفت: ترانه علیدوستی که داریم من به دنبال بازیگران تازه‌ام، سینمای ایران به بازیگر نو، جدید و مسئولیت‌پذیر نیاز دارد. بازیگری که با کشف و شهود به نقش برسد.